loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه کاهن

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده مجید قیصری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 190

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12053 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داستان سه کاهن به یک روز از زندگی پیامبر اکرم (ص) در سن چهار سالگی بازمی گردد. در این داستان حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می خواهند بر اساس نشانه های ظاهری پیامبر خاتم (ص)، وی را در کودکی از بین ببرند.

قیصری در مقدمه کوتاهی بر این رمان می نویسد: عاشورا بهانه ای شد تا شماس شامی را بنویسم. بهانه را منتهی الامال شیخ عباس قمی به دستم داد: روایت در روایت، ناب و خواندنی. داستان موسای دیگر و این آخری تا این ساعت، سه کاهن، نیز فرزند همین کتاب اند. کتاب شیخ پر از بهانه است و من هم بهانه جو.

قیصری داستان خود را با عبارات منقطع و جملات کوتاه و پرضرب آغاز می کند و به جلو می برد. بر همین اساس بخش عمده ای از این داستان نیز با دیالوگ های حلیمه و اطرافیان او جلو می رود. اما نویسنده با شگردی قابل توجه هیچ کدام از این دیالوگ ها را از زبان پیامبراکرم (ص) بازگو نمی کند. او درحقیقت سعی دارد تا پیامبر را از زبان اطرافیانش توصیف کند.

کتاب سه کاهن، به قلم مجید قیصری نوشته شده است و در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

نزدیک خیمه زیر درخت، سه اسب سیاه عربی بسته اند، با خورجین های بزرگ، پُر. عبدالله با دیدن جمعیت گریه اش می گیرد. حلیمه می گوید: نترس. جماعت همین که حلیمه را می بینند راه باز می کنند تا خودش را به خیمه برساند. غلام حلقه به گوش، ترکه به دست زیر درخت ایستاده بچه ها را می ترساند. صدای شرق شرق ترکه بالا سر حلیمه و عبدالله می پیچد.
خواهرش صفیه با فاصله کنار اسب ها و غلام ایستاده؛ تا حلیمه را می بیند، می دود طرفش:
مژدگانی بده
حلیمه مشک خالی اش را می گیرد بالا.
این مال تو
صفیه رو ترش می کند
این ها کی اند در خیمه ما؟ چی می خواهند؟
گمشده شان را یافته اند اینجا!
حلیمه با تعجب می گوید: گمشده؟
مگر نمی دانی دختر ابوذویب؟
نه
تمام خیمه ها را یک به یک گشته اند، تا رسیده اند به خیمه پسر سعدی
خیمه پسر سعدی چرا؟
می گویند شاید گمشده شان در این خیمه باشد!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما