loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نان در اسلام: بررسی استراتژی اسلام در چرخه نان از تولید تا مصرف

ناشر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

نویسنده عبدالحمید واسطی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 166

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به بررسی وضعیت نابهنجار نان به عنوان یک کالای استراتژیک که نقطه اهرمی امنیت غذایی است پرداخته و در ادامه با استفاده از گزاره های دین مدل و سیستم بهینه تولید تا مصرف نان را به طور مرحله به مرحله با مستندات ارائه کرده است.
مرکز ثقل این مدل نیز بر تغییر الگوی تولید از تولید انبوه به تولید خانگی با استفاده از ابزار مناسب زندگی امروز قرار گرفته است.
گزاره های بسیاری درباره غذا و نان در منابع دین وجود دارد؛ هدف این کتاب ارائه فهرست وار آنها نیست بلکه اهتمام بر دست یابی به مدل و الگویی است که در مجموعه این گزاره ها و شبکه گزاره های دینی برای سیستمِ از تولید تا مصرف نان ارائه شده است.
راهبردهای مدلی که به نظر می رسد برای تحقّق فرضیّه فوق باید طراحی و اجراء شوند عبارتند از: تغییر نقطه ثقل سرمایه گذاری ها به سوی کشاورزی و دامداری تغییر نقطه ثقل تولید نان از بازار به خانه تغییر فرهنگ مصرف عمومی از نان گندمِ بدون سبوس به نان جو سبوس دار تولید نان های یک نفره جهت دهی فرهنگ عمومی به سوی احترام به نان.
این تحقیق به اثبات فرضیّة فوق و طراحی مدل اجرائی برای تحقّق آن می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما