loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کارگاه آموزشی تربیت مدرس برای کارگاه های نگرشی دیگر

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام، با هدف فعال سازی مدیریت دین در زندگی جهانی، اقدام به طراحی و اجرای دوره های کارگاهی «نگرشی دیگر» نموده است.
این دوره ها، دوره های آموزشی فعال در قالب کارگاهی است که در آن شرکت کنندگان موضوعِ کارگاه را با نگرش سیستمی بررسی می کنند و از شفاف شدن مفهوم مورد نظر در تغییر رفتارهای خود می توانند استفاده کنند .در این بخش به معرفی محتوا و روش آموزشی کارگاه های نگرشی دیگر می پردازیم.
محتوای کارگاه:
برای شناخت یک موضوع به شکل منطقی و سیستمی، ابتدا باید هدف کلی آن بررسی شود. سپس نقطه شروع فعالیت سیستم، ورودی ها، پیش فرض ها و مقدمات لازم، تبیین شده و در قدم بعد مهم ترین و اساسی ترین فعالیت و پردازشی که در سیستم رخ می دهد معلوم گردد. در ادامه راهبردها و راهکارهای عملیاتی مورد استفاده در سیستم مورد توجه قرار گرفته و نقاط بحران زا و خطرآفرین آن مشخص شود. در آخرین قدم نیز خروجی و محصول سیستم مورد بررسی قرار گیرد. بر این اساس، هر کارگاه آموزشی از شش مرحله تشکیل شده است: تعیین هدف، نقطه شروع، نقطه مرکزی، برنامه حرکت، نقاط بحران و نقطه مقصد.
روش کارگاه:
در این کارگاه به منظور تبیین هر یک از مراحل شش گانه، مخاطبین ابتدا با یک سؤال مواجه شده و پس از شنیدن توضیحات اولیه و مقدماتی استاد، موظفند بر اساس تفکر فردی خود به آن پاسخ دهند.
سپس هریک از افراد، در گروه هایی که از قبل تعیین شده است، به بحث و بررسی گروهی در ارتباط با پاسخ سؤال مذکور پرداخته و در نهایت پاسخ مشترکی را به عنوان نظر گروه ارائه می دهند.
در ادامه، پاسخ پیشنهادی سؤال مذکور مورد بحث و بررسی واقع شده و پس از ارائه توضیحات تکمیلی توسط استاد، جمع بندی نهایی توسط خود مخاطبین در یک خط نوشته می شود.
بدیهی است تنها با عدم مراجعه به پاسخ پیشنهادی ارائه شده در هر مرحله، قبل از تفکر فردی و جمع بندی گروهی است که می توان نسبت به اخذ نتیجه مناسب آموزشی امیدوار بود. در غیر این صورت، ثمره و اثر مطلوبی به دست نخواهد آمد.
این اثر در همین راستا می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما