loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ و عرصه فرهنگی «اصول، مبانی، ضرورتها و مسوولیتها» از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

تعداد صفحات : 370

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12249 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

این اثر، بحث فرهنگ و عرصه فرهنگی را از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی ـ که به اعتراف فرهنگ شناسان، احاطه و تسلط عمیق و گسترده ای با این مقوله دارند. در معرض افکار و اندیشه مردم مسلمان، به ویژه جوانان و دانشجویان قرار می دهد.

فرهنگ مثل آب، هوا و غذا، از ضروریات زندگی است. فرهنگ شکل و شیوه زندگی، آداب و رسوم و عادات مردم است. فرهنگ تجلی باورهای یک ملت در عرصه حیات فردی و اجتماعی است. به همین جهت مثل آب و هوا و غذا، هرچه پاک تر و سالم تر و مقوی تر باشد، آن ملت، با نشاط تر، سالم تر و سعادتمند خواهد بود.
به عقیده نویسنده، در چنین دنیای بی فرهنگ و سردمداران آلوده و شیطان صفت و شرارت آفرین، نظامی قد برافراشت که مبتنی بر فرهنگ اسلام بود. اسلامی که توانمندی های الهی خود را در انسان سازی و تمدن آفرینی، نشان داده بود. اینک در عصر فرهنگ مادی، این ندای اسلام است که مجددا انسان ها را به هویت فطری و الهی خویش می خواند و بطلان تئوری های غربی را روشن و قطعی می سازد. این اسلام است که جوامع بشری و مسلمانان را به مردم سالاری دینی و احیای ارزش های انسانی و استقامت در برابر آلودگی ها و زورگویی های شیاطین فرامی خواند. جمهوری اسلامی، الگویی ارائه داد که نظام فکری و سیاسی لیبرال دمکراسی غرب را در چالشی عظیم قرار داد. پوچی، دوگانگی و تعفن این نظام آرایش شده را برملا ساخت. قساوت و خونریزی و زیر پا گذاردن تمامی شعارهای حقوق بشری و صلح دوستی و خردورزی غرب به سرکردگی آمریکا، نتیجه دون مایه گی فرهنگ غربی است که در مصاف با فرهنگ اسلامی، بیرون می ریخت.
کتاب حاضر در 9 دفتر، مطالبی را درباره موضوع فرهنگ و عرصه فرهنگی، مطرح می کند. «تعاریف، جایگاه و الزامات کار فرهنگی»، «تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی تفاوت ها و پی آمدها»، «تاریخچه مقابله تفکر مادی با تفکر معنوی و دینی، ماهیت فرهنگ منحط و فاسد غرب، ویژگی ها و پی آمدها»، «عوامل، ابزارها و شیوه ها در تهاجم فرهنگی غرب»، «موفقیت غرب در تهاجم فرهنگی در دوران طاغوت و عوامل موثر در این موفقیت ها»، «چرایی تهاجم فرهنگی غرب به جمهوری اسلامی ایران»، «اهداف اصلی غرب در تهاجم فرهنگی»، «راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی و لوازم و ضرورت ها» و «وظایف اقشار تاثیرگذار و مهم در پیشگیری و مقابله با تهاجم فرهنگ غرب»، عناوین نه گانه دفاتر این اثرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما