loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با برنامه ریزی فرهنگی در تشکل ها

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده سعید قاسمی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 150

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تشکل های فرهنگی، مردمی با توجه به اهمیتی که در ارائه محصولات و فعالیتهای فرهنگی به عموم و خصوصأ جوانان دارند باید برنامه ای دقیق داشته باشند و کتاب "برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی در تشکل ها" تا حدود زیادی راهکارهای تنظیم این برنامه ریزی را ارائه کرده است.

فصل اول این کتاب با عنوان "آشنایی با تشکل های فرهنگی" از بخشهایی چون تعریف تشکلهای فرهنگی، کارکردهای یک تشکل فرهنگی، تفاوت تشکل ها و سازمان ها، اصول مدیریت تشکلهای فرهنگی تشکیل شده است. فصل دوم کتاب به "آشنایی با فعالیتهای فرهنگی" اختصاص دارد و فصل سوم درباره "برنامه ریزی در تشکل های فرهنگی" بحث هایی را ارائه کرده است.

"طرح نویسی" آخرین فصل کتاب سعید قاسمی است و در این بخش ضرورت طرح نویسی، چارچوب یک طرح فرهنگی، عنوان طرح، مقدمه و ضرورت، اهداف طرح، شرح برنامه، مخاطبین برنامه، مستندات و مختصات برنامه، دستاوردهای فرهنگی و برنامه ای و تشکلی و چند موضوع دیگر بررسی شده است.

کتاب برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی در تشکل ها، نوشته سعید قاسمی است و در انتشارات به نشر منتشر شده است. سر فصل های کتاب آشنایی با برنامه ریزی فرهنگی در تشکل ها عبارتند از:

پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی
- فصل‌ اول: تعریف فعالیت‌های فرهنگی
- فصل‌ دوم: عناصر اصلی فعالیت‌های فرهنگی
بخش دوم: برنامه‌ریزی در تشکلهای فرهنگی
- فصل‌ اول: نگرش به برنامه‌ریزی
- فصل‌ دوم: تعاریف برنامه‌ریزی
- فصل‌ سوم: پیش‌بینی آینده (آینده نگری)
- فصل‌ چهارم: برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی
کتابنامه

هر برنامه ریزی برای تحقق یک یا چند هدف انجام می شود. هرچه اهداف در برنامه ریزی ها دقیق تر ترسیم شود فرایند رسیدن به آن ها و ارزیابی و کنترل میزان دسترسی راحت تر و علمی تر انجام میگیرد. این هدف در هر یک از سطوح فردی، تشکلی، سازمانی و اجتماعی ویژگی های مخصوص به خود را اتخاذ می کند، اما مجموعه ای از ویژگی های عمومی و مشترک نیز دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما