loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کوثر کربلا

5 (1)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب علی اسلامی | سعید بندعلی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 375

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12272 10003022
172,000 163,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب کربلا شامل مجموعه ای از سخنرانی های «آیت الله جوادی آملی» در دهه های محرم سال های اخیر در شهرستان آمل است. این سخنرانی ها به همراه مراثی گفته شده از زبان ایشان که از گفتار به نوشتار تبدیل شده، در ساختاری جدید به صورت مهندسی پژوهشی منتشر شده است.

آیت الله جوادی آملی؛ در مقدمه این اثر با بیان ابعاد جهاد اصغر، اوسط و اکبر و نیز هجرت اصغر، اوسط و اکبر به مقام والای سید الشهداء (ع) اشاره کرده و تحلیل عرفانی از رویکرد نهضت کربلا ارائه می دهند.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «جریان نهضت کربلا، نه برای رهیافت به منطقه امتناع است و نه اکتفا به هجرت صغری و جهاد اصغر یا بسنده کردن به هجرت وسطا و جهاد اوسط، بلکه کوشش برای پیروزی در هجرت کبری و جهاد اکبر است که در این هدف والا، حضرت حسین بن علی (ع) کاملا کامیاب شد، به طوری که نه هجرتی از هجرت آن حضرت بزرگتر میسور است و نه جهادی از جهاد آن ولی والا بزرگتر و مقدور احدی است.»

مولف این اثر همچنین درباره نام گذاری این کتاب اظهار داشته است: کتاب به این دلیل کوثر نامگذاری شده است که چون کوثر به عنوان چشمه ای از بهشت، برگرفته از سوره «کوثر» است و از آنجا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «حسین از من است» و سیدالشهدا (ع) نیز فرمودند: «من به روش جدم عمل می کنم»، این کتاب به نام «کوثر کربلا» مزین شد؛ چنانکه خود رخداد کربلا کوثر است و وجود پربرکت و ماندگار امام حسین (ع) هم هدیه ای از جانب خداوند به رسولش بوده و از مصادیق کوثر است.

کتاب «کوثر کربلا» در سه بخش با عنوان سه جام نوشته شده است. مباحث این سه جام (بخش) همگی زیرمجموعه مبحث «عقل نظری» هستند و به تعبیری دیگر، جزء مباحث حکمت نظری و عملی بوده که برخی درباره شناخت، هست و نیست ها و بعضی درباره شناخت بایدها و نبایدها هستند و انتخاب کلمه جام به جای فصل به دلیل آن است که با نام کتاب هماهنگی بیشتری دارد.

در جام یکم کتاب «کوثر کربلا» رسالت های معرفتی کربلا بیان می شود که محورش بیان هست و نیست های مهم قرار است؛ در جام دوم رسالت های عملی ـ اجرایی کربلا ارائه می شود که محور آن نیز بیان باید و نبایدهای مهم در این راستا است.

در جام سوم که «بلانوشان کربلا» نام دارد؛ مقتل سیدالشهدا (ع) با رویکرد خاص تربیتی ارائه شده که این رویکرد علت امتیاز آن از سایر مقاتل است. پیش از آغاز مقتل نیز در بخشی با عنوان «یادسپاری مهم» نظر آیت الله جوادی آملی درباره نقل های مورخان و ارباب مقاتل، وقایع قبل و بعد از عاشورا بازگو شده است.

از مهمترین بخش های این کتاب می توان به انتشار رهنمود هایی به عزاداران سالار شهیدان از زبان آیت الله جوادی آملی اشاره کرد که در پایان این کتاب منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما