loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشت های استاد مطهری - جلد نهم

جلد دوم از بخش موضوعی

ناشر صدرا

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 468

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1231 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب جلد دوم از بخش موضوعی یادداشت‌های استاد شهید مطهری است.

این مجلد شامل این عناوین کلی است: سیره نبوی، امامت، امام علی علیه‌السلام، حضرت فاطمه علیهاالسلام، ‌امام حسن علیه‌السلام، امام سجاد علیه‌السلام،‌ امام صادق علیه‌السلام، امام موسی کاظم علیه‌السلام، ‌امام رضا علیه‌السلام، و مهدی موعود علیه‌السلام.

مهمترین موضوعات مطرح شده در ذیل این عناوین کلی عبارتند از: استفاده از سیره رسول اکرم، امّی بودن رسول اکرم، اخلاق رسول اکرم، کلمات برجسته رسول اکرم، شخصیت رسول اکرم، ‌عترت و حدیث ثقلین، خلافت و جریانات سقیفه، علی(ع) و وحدت اسلامی، علی(ع) و عرفان، عدالت علی(ع)، مناسبات پیغمبر(ص) و علی(ع)، مبانی سیاست علی(ع)، فاطمه علیها‌السلام و فدک، صلح امام حسن(ع)، امام صادق(ع) و منصور،‌ موجبات شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، ولایت‌عهد حضرت رضا(ع) و رابطه‌اش با عدالت و مساوات اسلامی، عدل جهانی، مهدویت و انتظار منجی.

مطالب این کتاب سرشار از نکات بدیع و تحلیل‌های جالب و آموزنده است و خصوصاً برای اهل تحقیق سودمند و راهگشاست.

ازاله موانع وحدت

ما می­گوییم پیغمبر وحدت بی­نظیری ایجاد کرد و خیال می­کنیم تنها چیزی که مؤثر بود، این بود که رسول اکرم ایمان به خدا به آن­ها داد و بعد هم فرمان داد متحد باشید و آن­ها متحد شدند.

فکر نمی­کنیم که موانع و عوایق اتحاد را که همان ناهماهنگی­ها و ناهمواری­ها و پست و بلندی­ها و دست­اندازها از ناحیه مواهب اجتماعیهر نوع موهبتی: مالی، احترامی، منصبی است، از بین برد؛ هم مقتضی را ایجاد کرد و هم مانع را مفقود کرد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما