loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شادی و شادکامی: درآمدی بر مفهوم شادی و نشاط از دیدگاه اسلام با رویکرد روان شناسی مثبت گرا

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده سید مهدی خطیب

تعداد صفحات : 150

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12407 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

کتاب شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام درآمدی بر شادی از دیدگاه اسلام با رویکرد روانشناسی مثبت گرا است تا جایگاه فرح و سرور از دیدگاه اسلام و اثر آنها بر شادکامی و نیز عوامل آنها روشن شود.

این سؤال همیشه پیش روی ماست که چه چیز می تواند زندگی را غرق در شادی کند؟ آیا تحصیلات عالی به این امر کمک می کند؟ آیا ثروت گره کور این مشکل را باز می کند؟

آیا موقعیت اجتماعی و مسائلی مانند این می توانند موجبات شادی را فراهم آورند؟ و در نهایت آیا هر آنچه سبب شادی شود پیامدهای صرفا مثبت دارد یا برخی شادی ها پیامدهای منفی نیز دارند؟ اینها سؤالاتی است که تلاش می شود با رویکردی دینی در این کتاب پاسخ داده شود.

در بخش نخست این کتاب موضوع شادی در آموزه های قرآنی و روایی پیگیری می شود و در بخش دوم آن موضوع نشاط با تکیه بر آیات و روایات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

شادی از نگاه آیات و احادیث، نشاط از نگاه آیات و احادیث، واژه پژوهی، ماهیت شادی، پایداری شادی، منابع شادی، موانع شادی، روابط اجتماعی، تغذیه، سیاحت و تفریح، دانش و تحصیلات، شادی بخشی به دیگران، ناسپاسی و قدرنشناسی، مفهوم شناسی، نسبت سنجی، نشاط از منظر روانشناسان، رابطه کسل و چند مفهوم دیگر، عوامل سستی و پیامدهای سستی از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما