loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد ساختاری «خاطرات آیت الله منتظری»: پاسداشت حقیقت

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب پاسداشت حقیقت؛ نقد درون ساختاری خاطرات آیت الله منتظری از یک مقدمه باعنوان خاطره نگاری، معیارها و اصول و شش فصل با عناوین شکستن حرمتها؛ اولین گام، شخصیت پردازی، کُرسی انتقاد، جایگاه مهدی هاشمی، تهاجم در تهاجم، فراز و فرودهای قائم مقامی و بخش پایانی با عنوان فرصتهای اندک و یادآوری ها تشکیل شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: سیدمهدی هاشمی و مسائل مربوط به وی، مهمترین موضوعی به شمار می آید که موجب فاصله گرفتن آیت الله منتظری از حضرت امام و در نهایت قرار گرفتن روبروی ایشان شد. از طرفی با تأمل در متن این خاطرات، بخوبی می توان دریافت که هدف اصلی از نگارش آن نیز چیزی جز اثبات حقانیت آیت الله منتظری در ماجرای دفاع از سیدمهدی در همه مراحل نیست. البته هرچند مهدی هاشمی در سال 66 به مجازات اعمال و کردار خویش رسید اما دامنه ماجرای او همچنان ادامه داشت و آیت الله منتظری در واکنش به قاطعیت حضرت امام در برخورد با انحرافات سید مهدی، دست به موضع گیری ها و رفتارها و عملکردهایی لجاج گونه زد که برای حضرت امام راهی جز کنار گذاشتن ایشان باقی نماند.

بنابراین مسئله مهدی هاشمی در مجموعه مسائلی که در این نوشتار مورد بحث قرار گرفته، دارای جایگاه خاصی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما