loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شناخت ماهیت استعمار فرانو

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12423 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر، شیوه های امپریالیسم غربی را برای تداوم بخشیدن و توجیه کردن سلطه خود بررسی می کند.
امپریالیسم غربی می کوشد با بهره گرفتن از روش های نو و جذاب از یک سو و موجودیت های ضعیف ملت ـ دولت در جنوب از سوی دیگر، سلطه خود را تداوم بخشد و آن را بازتعریف کند.

آن چه نویسنده این اثر برای بررسی آن می کوشد، عبارت است از مطالعه امپریالیسم نوغربی در استمرار پدیده استعمار تاریخی به وجهی که سابقه و عملکرد آن به لحاظ تاریخی و نظری از گذشته تاکنون بررسی شود.

محمدرحیم عیوضی، با روش کتابخانه ای ـ آرشیوی به گردآوری اطلاعات در این حوزه پرداخته و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش توصیفی ـ تحلیلی و گاهی از روش مقایسه ای استفاده کرده است.

کتاب حاضر در چهار بخش تنظیم شده است؛ در بخش نخست، کلیات و مفاهیم ارایه شده اند. در این بخش علاوه بر مرور اجمالی برخی تعریف های مفاهیم مرتبط با موضوع، درک و تصور از قدرت که مبنای تنظیم و تفسیر روابط قدرتی است مورد توجه قرار گرفته اند.

در بخش های دوم و سوم به ترتیب تاریخچه و نظریه های امپریالیسم در سه فصل بررسی شده اند و در بخش پایانی، نگرشی دینی به این پدیده عرضه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما