loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث (فارسی - عربی)

5 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 520

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12451 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نهاد خانواده، اصلیترین رکن جامعه و بستر فرهنگهای گوناگون و زمینهساز خوشبختی یا شوربختی انسانها و امتهاست. اسلام نیز به عنوان دینی جامع که در بردارنده برنامه سعادت و تکامل بشر است، توجه ویژهای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد.

کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» با بهرهگیری از آیات و روایات به سه موضوع تشکیل خانواده، عوامل تحکیم خانواده و آسیبهای خانواده پرداخته است، زیرا اسلام در این سه حوزه رهنمودهای سازندهای دارد.

بخش نخست کتاب، درباره تشکیل خانواده است که در شش فصل با عناوین تشویق به تشکیل خانواده، حکمت تشکیل خانواده، موانع تشکیل خانواده، آداب ازدواج و تشکیل خانواده سامان می یابد.

بخش دوم به عوامل تحکیم خانواده می پردازد و این موضوع را در هفت فصل محبت و مهربانی و عطوفت، خویهای والا و کردارهای نیکو، تربیت دینی، پاسداشت حقوق، تلاش برای تأمین نیازهای اقتصادی خانواده، پاسخ دادن به غرایز جنسی و دعا کردن، بررسی می کند.

بخش سوم نیز آسیبهای خانواده است را در فصل های آسیبهای کلی خانواده، آسیبهای خانواده از سوی شوهر و آسیبهای خانواده از سوی زن، می کاود.

این اثر را می توان برای پژوهشگران خانواده مفید دانست، زیرا تا حدودی نیاز آنها به منابع اسلامی را پاسخ می گوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

hamed

khoob

2 اردیبهشت 1392

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما