loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه ی پنهان ماه 16: برونسی به روایت همسر شهید

5 (1)

ناشر روایت فتح

نویسنده مهدیه داودی

با همکاری گلستان جعفریان

زیر نظر کورش علیانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 47

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این اثر نگاهی به خاطرات «معصومه سبک خیز» همسر سردار شهید عبدالحسین برونسی دارد که 16 خرداد سال 1347 با هم ازدواج کردند.

این کتاب دل نگرانی های همسر شهید را در کنار خوشی های زندگی مشترکش با عبدالحسین برونسی و بزرگ کردن فرزندانش به تصویر کشیده است.

بخش عمده خاطرات نقل شده در کتاب از زبان معصومه سبک خیز است اما نویسنده (مهدیه داوودی) در پاره ای موارد احساس درونی همسر شهید را به قلم خود بازگو کرده است.

در پایان کتاب 10 قطعه عکس از زمان حضور سردار برونسی در دفاع مقدس آورده شده است. وی در سوم شهریور سال 1321 به دنیا آمد و فرمانده تیپ جوادالائمه(ع) از استان های خراسان بود که 23 اسفندماه سال 1363 در شرق دجله، در عملیات بدر به شهادت رسید. پیکر شهید برونسی بعد از 27 سال پیدا و در مشهد به خاک سپرده شد.

«عبدالحسین را برده بودند زندان. گفته بودند صد هزار تومان یا یک سند. می ترسیدم عبدالحسین تا آخر عمرش بماند زندان، چون نه این همه پول داشتم، نه سند. از کجا این همه پول می آوردم. کسی را هم نمی شناختم این همه پول را یک جا داشته باشد و بدهد به من. تازه اگر هم داشت، به چه اعتباری؟ دیگر فکرم کار نمی کرد، دستم هم به جایی بند نبود. شب شده بود و من هنوز نتوانسته بودم کاری بکنم. انگار اصلا نمی خواست صبح بشود. صبح که شد، یکی آمد در خانه. گفت: «چرا عبدالحسین نیومده سرکارش؟» من نمی شناختمش. حتی اسمش را هم نشنیده بودم. گفتم: «گرفتندش. حالا هم برای آزادیش یا پول می خواهند یا سند.» دیدم چیزی نگفت و رفت. ناامید شده بودم. وقتی برگشت، سندی داد دستم. گفت: «خونه هنوز نیمه سازه، ولی به درد می خوره.» با خودم فکر می کردم یک غریبه روی چه حسابی سند خانه اش را گرو می گذارد برای عبدالحسین...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما