loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیده بان، بیدار!: دیدگاهها و مواضع سیاسی و فرهنگی شیخ فضل الله نوری

5 (1)

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده علی ابوالحسنی (منذر)

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 235

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب دیده بان، بیدار!: دیدگاهها و مواضع سیاسی و فرهنگی شیخ فضل الله نوری، نوشته علی ابوالحسنی (منذر) است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.

شیخ شهید دین را از سیاست جدا نمی دانست و برای خود به عنوان یک فقیه صاحب نفوذ، در عرصه اجتماع و سیاست، مسوولیت آن هم مسوولیت گرانی قائل بود. زندگی پر فراز و نشیب وی از سر تا به بنگواه این امر است.با تامل در سخنان شیخ معلوم می شود که از نظر او اولا این سیاست است که باید رنگ دین به خود بگیرد و جامه ای متناسب با قد و قواره دین بپوشد نه بالعکس، در ثانی نظریه سیاسی شیخ حاوی دو جنبه سلبی و ایجابی است که وجه سلبی آن خود از دو رکن اساسی تشکیل می شود: استقلال به معنای رهایی از یوغ سلطه اجنبی، و عدالت از طریق مهار قانونمندانه دولت توسط مجلس مرکب از نمایندگان طبیعی اصناف و طبقات جامعه.

کتاب دیده بان، بیدار!: دیدگاهها و مواضع سیاسی و فرهنگی شیخ فضل الله نوری، به توضیح دیدگاه های اساسی شیخ درباره ابعاد و وجوه یاد شده می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما