loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرین آواز قو!: بازکاوی شخصیت و عملکرد شیخ فضل الله نوری بر اساس «آخرین برگ» زندگی او و «فرجام» مشروطه

5 (1)

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده علی ابوالحسنی (منذر)

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 184

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب آخرین آواز قو!، بازکاوی شخصیت و عملکرد شیخ فضل الله نوری بر اساس «آخرین برگ» زندگی او و «فرجام» مشروطه است. این کتاب نوشته علی ابوالحسنی (منذر) است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.

کتاب مشروطه و پرونده سیاسی شیخ را باید از آخر به اول خواند آخرین برگ کارنامه شیخ باطل کننده برچسبهای ناچسب! چون کوه استوار! چون موج خروشان! دانش و پارسایی؛ دو ویژگیِ بارزِ شیخ شهید همیشه یار و غمخوار مردم بود محبوب دلِ پاکان شیخ در «رجال شناسی»، از دیگران جلوتر بود! سرکه انداختیم، شراب شد! (ندامت مشروطه خواهان در پایان کار) تقی زاده نیز به خطایِ خویش اعتراف می کند! آخرین آواز قو، واپسین تیرِ آرش!

کتاب آخرین آواز قو!، نمونه ای از کتاب­ های تحقیقی و مستند درباره شیخ فضل الله نوری است که توانسته به خوبی و با توجه به احوالات شخصی عناصر دخیل در مشروطه، دو کار مهم را انجام دهد. اول معرفی کتاب­های مناسب برای اهل تحقیق و دوم ایجاد فضای حقیقی و بدور از تحلیل و جریان شناسی از تاریخ. این هر دو را کمتر می­توان در کتب تاریخی مشاهده کرد. فصول ابتدایی کتاب کمی کند پیش می­ رود اما بعد از معرفی شخصیت ­های دخیل، جبران مافات می شود و خواننده از مطالعه کتاب، کمال لذت را خواهد برد. رجوع به اسناد دست اول، از مهمترین ویژگی­ های این کتاب کوچک اما ارزنده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما