loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله آباء النبی، حاملان نور

ترجمه کتاب سلسله آباء النبی

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید احمد واحدی

مترجم سید محمدرضا واحدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 365

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاملان نور ترجمه ای است از کتاب ارزشمند سلسله آباء النبی اثر آیت الله سید احمد واحدی. ترجمه اثر به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا واحدی است. کتاب نگاهی عالمانه و تاریخی دارد به سلسله پدران پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم). از آدم تا خود رسول اسلام. اثر به حیث تاریخی با نگاه به منابع و مآخذ مستفاد نویسنده، اثری است مستحکم و قابل دفاع در این حوزه، البته که نگاه تحقیقی اثر سابقه بیش از این ندارد و برای اولین بار است که این چنین کامل و علمی به شجره طیبه پدران پیامبر پرداخته شده است. گویی نویسنده تمام تلاش و همت خویش را به خرج داده برای رسیدن و رساندن مخاطب به جمله شریف و عزیز: کنت نورا فی اصلاب الشامخه… کتاب گواهی بیبدیلی است برای این زیارت که شهادت میدهم که تو نوری بودی در اصلاب پاک و مطهر. از دیگر ویژگیهای بارز و ارزشمند کتاب زبان اثر است. مترجم با زیرکی زبانی روایت گونه و داستانی برای اثر برگزیده که هر مخاطبی را با هر درجه و مرتبه علمی تا پایان کار بکشاند و با لذت خواندن را به او هدیه دهد.

در بخشی از مقدمه اثر به قلم سید مهدی شجاعی میخوانیم:
آن والاگوهر و آن مخلوق از بشر برتر، چند صباحی لباس بشریّت پوشید و به کسوت «انا بشٌرمثلکم» درآمد تا انسان، از افتخار همدوشی اش در پوست نگنجد و بر زمین، آرام و قرار نیابد و در آسمان بی منتها پرواز کند و تا عرش اعلی اوج بگیرد. هر که از آن خورشید عالمتاب دم زند، پرده از راز بنیایی خویش بر می دارد و هر که در مدح آن گوهر بی بدیل سخن بگوید، بصیرت خویش را عیان می سازد. پس کتاب حاملان نور، پیش و بیش از هر چیز، نشانگر بصیرت و جمال شناسی مؤلف آن است ـ که خدایش حفظ کند – و سپس ارمغان نویی است برای انسان معاصر در ظلمت سرای آخرالزمان که جلوه ای از جلوات و بعدی از ابعاد آن مفخر کائنات را ببیند و بشناسد. و در روشنای آن، نشانی از ابعاد و جلوات دیگر بیابد و پا جای پای آن راهبر جاودان و رسول رستگاری بگذارد…
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما