loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وقایع نگاری یک زندیق

ناشر عصر داستان

نویسنده مصطفی جمشیدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12807 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
11,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

وقایع نگاری یک زندیق، روایت سوداطلبی کسانی ست که به جبر زمانه رانده شدند از یار و دیار خویش. روایت مردمی که عمرشان را بر سر رسیدن به سرزمین برآورده شدن خواسته هاشان گذاشته اند و در طلب آن، رنج ها کشیده و دیروز و فرداها را در مجازی واقعی سیر کرده اند.

این رمان یک کار تاریخی نیست و یک کار داستانی است و ساحت این دو موضوع از یکدیگر جداست.

این رمان، داستان سلوک دو شخصیت با عناوین فتحی و شریعت است که از منطقه غربی ایران یعنی زنجان و همدان به سمت شمال ایران کوچ می کنند و در واقع وارد یک سفر اودیسه وار می شوند و در این سفر فرهنگ شفاهی پدران ماست که توسط آنها روایت می شود.

این کتاب و فصل بندی هایش با عنوان رنج نامگذاری شده است. فصل اول رمان هم که به معرفی شخصیت ها می پردازد در واقع روایتی از زندگی این افراد پس از پایان سفرشان و حضورشان در اردوگاه های کار بازماندگان از جنگ است و در فصول بعدی با فلاش بک داستان این سفر روایت می شود.

در این کتاب اگرچه فرم ابتدا جلوه گری می کند، اما ذات داستانگوی من بیشتر از سایر موارد خودش را نشان می دهد و مخاطب را به روایت محض می رساند که گاه گاه هم غلطتیدن در یک سوررئالیزم را منجر می شود که می توانیم از آن به تخیل و رویا تعبیر کنیم. در واقع این کتاب ترکیبی است از رئالیسم و هزار توی داستانی و در نهایت هم اعجازی نامعمول را رقم می زند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما