loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نوحه نواحی - جلد اول: نوحه خوانی در همدان

همراه با advd صوت نوحه ها

ناشر خیمه

تحقیق و تنظیم کتاب متین رضوانی پور

آوانگار علی شادکام

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 197

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12896 10003022
11,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این مجموعه کوشیده شده است نوحه های اصیل ایرانی جمع آوری شود و در قالب نمونه فرهنگی مکتوب و صوتی به شیوه ای مدرن به نوحه خوانان، آهنگسازان و پژوهشگران حوزه موسیقی سنتی و مذهبی در ایران و سراسر جهان ارایه شود تا فرهنگ شفاهی و سنتی ایران ترویج شود و به نسل های آینده انتقال یابد.

تاکنون در ایران کتابی که به نوحه خوانی اصیل از جنبه های موسیقیایی، اشعار و ادبیات بپردازد، نوشته نشده بود.نویسنده برای جمع آوری مطالب مجموعه نوحه نواحی پس از کسب اطلاعات اولیه، به شهرهای مورد نظر سفر و صدای نوحه خوان های پیشکسوت آن جا را ضبط کرده است.

در این کتاب ها ضمن آوردن نوحه ها، آوانگاری و نت موسیقی آن ها نیز درج شده است. همچنین همراه این آثار مکتوب، لوح فشرده ای با هدف آموزش و آگاهی از نحوه صحیح خواندن نوحه ها تدوین شده است.

این مجموعه از چند طیف مخاطب بهره می برد.
نخست، نوحه خوانان به ویژه نوحه خوانان جوان که به اطلاعاتی کامل و مستند در حوزه اشعار و موسیقی نیاز دارند.
دوم، محققان و پژوهشگران مسلط به ادبیات و موسیقی می توانند به کمک مجموعه نوحه نواحی و لوح فشرده آن زوایای مختلف فرهنگ شفاهی و سنتی را واکاوی کنند.
سوم، برخی آهنگسازان که می توانند از مطالب این آثار استفاده کنند و آهنگ هایی را بر پایه موسیقی نوحه ها اما به شیوه ای مدرن بسازند.

جلد اول این مجموعه به نوحه خوانی در همدان می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما