loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شکست اشغالگران در غزه: آغاز اضمحلال رژیم صهیونیستی

ناشر روایت فتح

نویسنده عدنان عبدالرحمن عامر

مترجم فاطمه کاظمی

تعداد صفحات : 357

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شکست اسرائیل در نوار غزه در پاییز 2005 نخستین تجربه فلسطینی ها در عقب نشینی اسرائیلی ها از زمین های فلسطین اشغالی بود. با این عقب نشینی ناگزیر، مقاومت توانست با عملیات نیروهایش به دستاوردهای مهمی رسیده و گامی به جلو بردارد.

کتاب «شکست اشغالگران در غزه» نوشته «عدنان عبدالرحمن عامر» تلاش می کند این مقاومت را به تصویر بکشد، مقاومتی که پیروزی تاریخی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی را به دنبال داشت. این پیروزی در سرزمین فلسطین در نوع خود نخستین است و اگر مقاومت بتواند در سایه حمایت بی نظیر مردمی از سلاح، اراده و عزمش به نحو احسن استفاده کند، این پیروزی هرگز آخرین نخواهد بود.

با ادامه انتفاضه اقصی در طی این سال ها، می بینیم که مقاومت به صورتی که بیانگر عقلانیت حرفه ای است، از یک مرحله به مرحله بعدی پیشرفت کرده است. رهبری سیاسی و فرزانه بر آن نظارت دارد که از اراده ایی پولادین برخوردار است، زیرا معتقد است که جنگ با دشمن اسرائیلی اساساً همان جنگ اراده ها است. دشمن بازی بی رحمانه ایی به نام «انگشت به دندان گزیدن» را مدیریت کرد که نتیجه اش روشن و میدانی بود و در آخر، اسرائیل از مقاومت فلسطینی ها و از درد و رنجی که نصیبش شد، با صدای بلند فریاد سر داد.

در بخشی از این کتاب درباره «حقایقی که انتفاضه اقصی آن را فاش کرد»، می خوانیم:

بازدید فتنه انگیز رهبر حزب لیکود، آریل شارون، از حرم مسجدالاقصی در 28 سپتامبر سال 2000، آتشی به راه انداخت که انتفاضه را به خروش آورد. روشن است که نخست وزیر وقت، ایهود باراک، هنگام بازدید از مسجد حدود ششصد سرباز در مسجد الاقصی گماشت و سه هزار سرباز و پلیس را در قدس و محله های آن مستقر کرد. موضع گیری مسلمانان به صورت روشن و مصمم مبتنی بر دفاع از مسجدالاقصی بود، طوری که در درگیری های اولیه پنج تن شهید و بیشتر از صد نفر زخمی شدند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما