loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به روایت همت: درس گفتارهای معلم بسیجی شهید محمدابراهیم همت (دوره سه جلدی)

1359 - 1362

3 (2)

ناشر نشر صاعقه | مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

تحقیق و تنظیم کتاب حسین بهزاد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 2000

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «به روایت همت» در برگیرنده سی و دو درس-گفتار برگزیده از مجموعه مصاحبه ها، سخنرانی ها، بیانات توجیهی و ... شهید محمد ابراهیم همت در حد فاصل بهار 1359 تا زمستان 1362 خورشیدی است.

مولف در این کتاب با رجوع به آرشیوهای مدارک دیداری، شنیداری و مکتوب موسسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چندین ماخذ آرشیوی دیگر فراهم آمده است.
این سی و دو درس-گفتار که مقطع چهار ساله پایانی حیات دنیوی شهید همت از بدو حضور وی در پاوه تا 10 روز مانده به شهادت او در عملیات آبی خاکی خیبر را در بر می گیرد، واجد مهمترین جنبه های شخصیتی و دغدغه های عقیدتی، آرمانی، سیاسی، فرهنگی و نظامی وی است.

بر خلاف بسیاری از کتاب هایی که طی سالیان گذشته که دوستان، همرزمان و نیروهای رزمنده درباره شهید همت سخن گفته اند در این کتاب فصل به فصل کتاب بیان دیدگاه های شهید همت به روایت خود وی است. باورها و دیدگاه های همت به عوالم لاهوت و ناسوت، تاریخ، سیاست و فرهنگ را در دل پچیده ترین حوادث تاریخی دفاع مقدس را روایت می کند.
بخشی از این کتاب از تصاویری که ابراهیم حاتمی کیا در زمستان 61 تا بهار 62 تصویربرداری کرده بوده است مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در این کتاب عکس و نقشه توضیحی مرتبط با مقطع چهار ساله پایانی حیات دنیوی شهید همت و نبردها و وقایع مورد اشاره در سی و دو درس گفتار آورده نشده است. از سوی دیگر فهرست نمایه این کتاب در چاپ اول تکمیل نشده است. ذر ابتدای هر درس گفتار موضوع کلی فصل و محورهای سخنرانی به همراه ماخذهای مورد استفاده آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما