loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متقین: دریافتی از خطبه نهج البلاغه

شرح خطبه متقین نهج البلاغه

4 (2)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مهدی شجاعی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 372

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1303 10003022
175,000 166,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب متقینه، برداشتی است از خطبه همام (متقین) در نهج البلاغه، که با ادبیاتی فخیم و قلمی توانا توسط سید مهدی شجاعی نگاشته شده است و لذا از این جهت جنبه تذکری آن قوی است. البته به مناسبت، در هر بخش با استناد به آیات قرآن و روایات و ذکر داستان‌هایی از سیره ائمه اطهار و بزرگان علم و تقوا، شرح مختصری از فرازهای این خطبه ارائه می کند. با این وجود قوت ادبی آن نقطه ثقل این کتاب است.

کتاب متقین: دریافتی از خطبه نهج البلاغه، نوشته سید مهدی شجاعی است و در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

شهادت علی (ع) اگرچه مظلومانه است و فرق شکافته او اگرچه جگرسوز ، اما اساس مظلومیت علی، نه در شهادت علی است و نه در فرق شکافته او. مظلومیت علی نه بر پایه سکوت علی استوار است و نه بر مبنای صبر علی، که صبر و سکوت تنها دو شاخه اند از راز درخت ستبر و تنومند مظلومیت علی.
مظلومیت علی تنها در خانه نشینی و غصب خلافت علی نیست ، که غصب خلافت جلوه ای از تجلیات ظاهری مظلومیت علی است. اگر سر مظلومیت علی منحصر به دوران «صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی اری تراثی نهبا» بود، بی شک در زمانه «مجتمعین حولی کربیضه الغنم» از حصار مظلومیت در می آمد.
اگر دوران مظلومیت علی محدود به آن بیست و سه سال دردآلود بود ، در آن پنج سال دیگر قاعدتا علی مظلوم نمی بود.
و اگر تنها حیات علی ، حیات مظلومانه بود بی تردید علی هنگام شهادت با مظلومیت وداع کرده بود. پس چیست، رمز مظلومیت جاودانه علی؟!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما