loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه مستقیم انقلاب: فرایند پنجگانه تحقق اهداف نهضت اسلامی از منظر حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) - جلد دوم

ناشر موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)

تحقیق و تنظیم کتاب علی اکبر عبدالاحدی مقدم

تعداد صفحات : 217

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با تقسیم بندی منطقی، تدوینی جذاب و برگرفته از اندیشه انقلاب اسلامی است که در دو جلد، مبانی اندیشه و اهداف نهضت اسلامی را از دیدگاه امام خمینی ره و مقام معظم رهبری بیان نموده است. فرایند پنجگانه تحقیق حاضر عبارتند از: 1. انقلاب اسلامی: در آن مفهوم و ماهیت انقلاب اسلامی، اصول و مبانی انقلاب اسلامی، عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها، اهداف انقلاب اسلامی، کارگزاران انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بایسته های تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی، آسیب شناسی و چالشهای فرا روی انقلاب اسلامی، چشم-اندازهای انقلاب اسلامی بررسی می گردد. 2. نظام اسلامی: در آن مفهوم و ماهیت نظام اسلامی، اصول و مبانی نظام اسلامی، اهداف و ارزشهای نظام اسلامی، الگوی نظام اسلامی، ارکان نظام اسلامی، مواضع نظام و آسیب های نظام اسلامی، ساختار نظام اسلامی بررسی می گردد. 3. دولت اسلامی: در آن مفهوم دولت اسلامی، مبانی فکری دولت اسلامی، ویژگی های دولت اسلامی، سیاستها و اهداف دولت اسلامی و آسیب شناسی دولت اسلامی، ویژگی های کارگزاران دولت اسلامی بررسی می گردد. 4. کشور اسلامی: در آن مفهوم کشو اسلامی، اهداف، شاخصه ها و ویژگی های جامعه اسلامی اصول و مبانی کشور اسلامی، ساختار کشور اسلامی، بایسته های جامعه اسلامی، راه رسیدن به اهداف، نتیجه ایجاد کشور اسلامی بررسی می گردد. 5. دنیای اسلامی: در آن مفهوم و ماهیت دنیای اسلامی، عوامل و زمینه های شکل گیری دنیای اسلامی، وظایف جمهوری اسلامی ایران برای تحقق دنیای اسلامی، موانع تحقق دنیای اسلامی بررسی می گردد؛ در جلد اول کتاب با 152 صفحه، فرایند پنجگانه تحقق اهداف نهضت اسلامی از منظر حضرت امام خمینی ره و در جلد دوم با 145 صفحه فرایند پنجگانه تحقق اهداف نهضت اسلامی از منظر حضرت امام خامنه ای مدظله العالی توصیف می گردد.
امام خمینی ره: همانطوری که از اول نهضت با کوشش، انقلاب بزرگ را تحقق بخشیدید، از این به بعد هم با وحدت کلمه و با اتکال به خداوند تبارک و تعالی، این نهضت را ادامه دهید. ما دربین راه هستیم و باید راه طولانی را طی کنیم و آن راه طولانی این است که بیرق اسلام را در همه قطب های زمین اهتزاز در آوریم. (29/2/1359)
مقام معظم رهبری مدظله العالی: ما می خواهیم آن نظامی، آن تشکیلاتی و آن حکومتی را که بتوان این هدفها را در آن محقق گردد، به وجود آوریم. این یک فرآیند طولانی و دشوار دارد و شروعش از انقلاب اسلامی است. (12/9/1379)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما