loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نصرت خدا (تجلی بیداری اسلامی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13091 10003022
15,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روز ۲۴ آبان‌‌ماه سال ۱۳۸۹ بود که رهبرمعظمانقلاب به مناسبت ایام حج، در پیامی به ملت‌های مسلمان، «فردا»ی متفاوتی را برای جهان اسلام نوید دادند:

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید می‌دهد… امروز برخلاف سی سال پیش، رژیم صهیونیستی دیگر یک هیولای شکست‌ناپذیری نیست؛ برخلاف دو دهه پیش، امریکا و غرب تصمیم‌گیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند… و در نقطه مقابل، حرکت بیداری اسلامی در حال پیشروی و عمق‌یابی روزافزون است.

هرچند، این دیدگاه امیدوارانه -و تیزبینانه- در تمام طول ۲۲ سال زعامت ایشان بر جهان اسلام به خوبی دیده می‌شد،[۱] اما این بار تفاوت در این بود که پس از این جملات، ایشان رسماً آغاز «جهاد» را از سوی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و بویژه خواص و نخبگان را نوید میدادند:

این اوضاع امیدبخش و حامل بشارت، باید ما ملت‌های مسلمان را از سویی مطمئن‌تر از همیشه، به سوی آیندۀ مطلوب به پیش براند و از سوی دیگر با درس‌ها و عبرت‌های خود، هشیارتر از همیشه نگهدارد.

این «خطاب عمومی»، بی‌گمان علمای دینی و رهبران سیاسی و روشنفکران و جوانان را بیش از دیگران، متعهد می‌سازد و از آنان «مجاهدت و پیشگامی» مطالبه می‌کند.

در عین حال، رهبر معظم انقلاب با اشاره به آیۀ ۱۱۰ سورۀ آل‌عمران، این مطالبه را خطابی از سوی خدای متعال به «امت اسلامی» و وجه امتیاز و برتری این امت نسبت به امم دیگر مطرح کردند، قرآن کریم، رسا و زنده، ما را مخاطب می‌سازد:

«کنتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّه».

البته با تفسیر متفاوت و بدیعی که از «امر به معروف و امر به منکر» در این بیان، ارائه فرمودند:

امت اسلامی در این خطاب عزتمند، پدیدآمده برای بشریت است. هدف از پیدایش این امت، نجات بشر و خیر بشر است.وظیفۀ بزرگِ آن هم، فرمان دادن به نیکی و بازداشتن از بدی و ایمان راسخ به خداست. هیچ «معروفی» برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ «منکری» زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست.

نکتۀ مهم و لازم به توجه، اینجاست که بیش از یک ماه از این مطالبه و هدایت صریحِ «ولی امر مسلمین جهان» نگذشته بود -یعنی ۲۴ آبان‌ماه تا ۲۶ آذر‌ماه ۱۳۸۹- که قیامهای اسلامی و مردمی، یکی پس از دیگری در کشورهای مختلف منطقه آغاز گردید.
این کتاب به بررسی این رخداد عظیم و نحوه شکل گیری ان و سخنان بزرگان در این باره می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما