loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر تفکر جدید در جهان و ایران

ناشر هلال

نویسنده واحد مطالعات و تحقیقات تاریخی و فرهنگی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 218

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1310 10003022
110,000 104,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سیر تفکر جدید در جهان و ایران»، اثری است، حاوی بررسی اجمالی سیر تحول جریان های فرهنگی و سیاسی غرب (پس از رنسانس) و ایران بعد از مشروطیت؛ که به انضمام شرح و تفصیل پاره ای از اصطلاحات و تعاریف فلسفی و اجتماعی خواننده را مهیای مطالعه جدی اوضاع فرهنگی ایران و نحوه رسوخ غرب زدگی در ساحت های مختلف فرهنگی وادی این سرزمین می کند.

مطالعه این اثر به کلیه دانشجویان، طلاب علوم دینی و جمله کسانی که در پی مطالعه جدی در اوضاع و احوال سیاسی اجتماعی و فرهنگیند توصیه می شود.

کتاب «سیر تفکر جدید در جهان و ایران»، شامل 2 فصل کلی سیر تفکر جدید و سیر تفکر جدید در ایران می باشد. هر یک از این فصول خود به بخش هایی تقسیم می شوند که عبارتند از:

فصل اول:
بخش اول، شناخت قرون وسطی
بخش دوم: عوامل و جنبش اروپای قرون وسطی
بخش سوم: اعتقادات و مکتب اومانیسم.
بخش چهارم: جریان فکری اومانیستی فراماسونری

فصل دوم:
بخش اول: گذری اجمالی بر تاریخ اسلام
بخش دوم: ایران در دورة جدید
بخش سوم: پیدایش فراماسونری در ایران
بخش چهارم: انقلاب مشروطه،
بخش پنجم: اجمالی از سیر تفکر جدید
بخش ششم: رگه های اشرافیت در روشنفکری

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم: «تفکر جدید به تفکری گفته می شود که پس از قرون وسطی، آرام آرام در اروپا پدید آمده و رشد یافته است و نهایتاً به صورت فلسفه و علم و هنر و بالاخره به صورت تکنولوژی جدید ظاهر می شود. از آن جایی که این نحوه تفکر را مقابل و متضاد با تفکر قرون وسطایبی تلقی می کنند قرون وسطایی هم مربوط به گذشته قبل از رنسانس می شود لذا این تفکر را تفکر جدید می نامند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما