loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقلب سبز

طنز سیاسی در فتنه 88

ناشر دفتر نشر معارف

تحقیق و تنظیم کتاب یاسر عسگری | دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

مستندساز محسن صفایی فرد

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 185

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در فتنه سیاسی سال 1388 که رخدادهای روزانه آن باعث غلبه وجه تراژیک امر سیاسی در اذهان عمومی شده بود، نیاز به طنز و نگریستن از موضع برتر و جلالی حقیقت به شدت حس میشد. زبان طنز در کنار دیگر قالبهای هنری بود که در آن مقطع میتوانست از ساحت حقیقت در برابر سنگینی غبار فتنه، دفاع کند و از سطح آن واقعیت غالب و معرکه گیر، فراتر برود و ببرد.
در آن ایام، جبهه سایبری و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی عمدتاً در غلبه امر سیاسی خودبنیاد به شدت می کوشیدند و خواه ناخواه مواجهه طنزآمیز هم در این جبهه بیشتر می توانست رویارویی بیافریند. «تقلب سبز» نام یکی از وبلاگ هایی بود که اقدام به نشر یادداشت های موثری در متن و پیام های کاربران خود با استفاده از زبان طنز سیاسی می کرد. انتشار مجدد مجموعه آن مطالب در قالب کتاب، امکان استفاده برای مخاطبان غیرمجازی را فراهم کرده است و در ضمن گوشه ای از تاریخ رویدادهای سیاسی معاصر ما به ثبت می رسد. محتوای وبلاگ به زبان طنز، تا حدی میتواند واقعیتها و فضای عمومی ایام فتنه برای آیندگان را ترسیم کند.

«تقلب سبز» گامی است جهت مستند کردن تلاش تاریخی جوانان این مرز و بوم در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمانهایش.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما