loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاه از بیرون - دفتر اول: فتنه 88 از نگاه روزنامه نگاران خاورمیانه

ناشر دفتر نشر معارف

مترجم جمعی از مترجمان

گردآورنده کتاب حمیدرضا غریب رضا

تحقیق و تنظیم کتاب دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13185 10003022
6,000 5,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در ایام انتخابات سال 1388 و حوادث ناگوار پس از آن، شاهد ائتلاف نامبارک رسانههای غربی و حکومتی کشورهای عربی بودیم که علیه مردمسالاری دینی ایران قیام کرده بودند. حجم بالای نگاشته ها درباره انتخابات ایران بدون شک بیانگر جایگاه مهم و راهبردی ایران در روابط بین الملل و مناسبات منطقه است.

بازخوانی، نقد و تحلیل فتنه 88 از زبان منتقدان داخلی کشورهای عربی بسیار خواندنی است و ابعاد ناشناخته بینالمللی این فتنه فراگیر را آشکار می کند. با توجه به اهمیت ثبت تاریخ مبارزات و حوادث انقلاب اسلامی برای آیندگان و تحلیل درست از آنها، گزیده نظرات اندیشمندان و روزنامهنگاران خاورمیانه در خصوص حوادث بعد از انتخابات سال 88 ایران اسلامی، در رسانه های عربی گردآوری و زیرنظر حجتالاسلام غریبرضا (مدیر موسسه گفتگوی دینی و فعال در عرصه جهان اسلام) ترجمه است.

عناوین برخی مقالات این کتاب بدین شرح است: «چرا حدیث انتخابات ایران در کلام دیگران؟» (حمیدرضا غریبرضا)، «سونامی احمدینژاد»، «بازگشت برزخی رفسنجانی»، «نور عاشورا، عصر روشنفکری را شکست داد»، «ایران از درون: خشم خواص و رضایت تودهها»(محمد صادقالحسینی)، «آیا عربها حق دارند در دموکراسی ایران تردید کنند؟!»(دکتر فیصل قاسم)، «ایران و غرب... و آنچه مینگارند» (دکتر عبدالرزاق قسوم)، «تأمّلاتی درباره رابطه اعراب و دموکراسی؛ از لبنان و اسرائیل تا ایران» (طلال سلمان)، «نشانههای سیاسی کودتای غرب علیه نتایج انتخابات ایران» (دکتر طارق الزُمر)، «اعتراضات به انتخابات ایران را چگونه ببینیم؟» (عبدالله الاشعل)، «ایران و نفاق غربی» (عبدالباری عطوان)، «ایران به کدامین سو می رود؟» (غریبی مراد غریبی)، «خاتمی در هر دو حالت زیانکار است!» و «مستضعفان نتیجه انتخابات را قطعی کردند»، «ایران آن گاه که معتدل شود!»، «سه پرسش آمریکایی» و «اصلاح طلبان ورقهایشان را رو کردند» (فهمی هویدی)، «توهین به جایگاه نمادین امام خمینی(ره)» و «ایران آزمونی سخت را پشت سر می گذارد» (عبدالرحیم التهامی)، «چهره ایران از منظر حقوق شهروندی» و «نکاتی درباره ایران» (عزمی بشاره)، «حوادث ایران... و شماتتگران» (سعد بن عمر)، «هجمه به ولایت فقیه؛ نقطه تمرکز دشمنان ایران» (علی شهاب)، «بازخوانی انتخابات ایران و پیامدهایش» (نهاد خشمان)، «ایران و خیالبافان عرب» (مصطفی سعید العرب)، «ایران و هرجومرج خلاق!» (البدوی عبدالعظیم البدوی)، «ارتباط با ایران تهمت، با آمریکا مدال شرف!» (محمد ابو علان)، «تشابه ها و تفاوتهای انتخابات ایران و عراق» (حامد شاکر)، «ناآرامی های داخلی ایران و پیامدهای آن؛ گفتگوی شبکه «الجزیره» با محمد حسنین هیکل»، «ابعاد اعتراضات به نتایج انتخابات ایران» (میزگرد شبکه الجزیره با حضور غَسان بن جَدو، ماشاءالله شمسالواعظین، محمد صادق الحسینی و انیس النقاش)، «تأثیر سخنان آیتالله خامنهای در نمازجمعه بر اوضاع جاری ایران؛ گفتگو درباره انتخابات ایران در شبکه الجزیره» (محمدعلی مهتدی و مصطفی اللباد) و «ابعاد بحران ایران، واقعیت ها و توهم ها؛ گفتگو درباره حوادث بعد از انتخابات ایران» (غسان بن جدو، سامی النصف، یاسر الزعاتره و اسکات ریتر).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

بینام

ببخشید طرح روی جلد کتاب به چه معناست؟

14 دی 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما