loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتفاضه شعبانیه (حماسه مقاومت اسلامی ملت عراق)

4 (1)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب انتفاضه شعبانیه (حماسه مقاومت اسلامی ملت عراق)، نوشته صفاءالدین تبرائیان است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

حدود بیست و یک سال پیش ملت عراق که از ستم های بی شمار صدام به تنگ آمده بود همزمان با نیمه شعبان قیام عمومی را از شهر مقدس کربلا به رهبری مراجع شیعه آغاز کردند که خیلی زود فراگیر و چهارده استان عراق را به اشغال خود درآورد. اما صدام با حمایت جدی غرب در یک جنایت بی سابقه در فاصله کم تر از دوهفته صدها هزار عراقی را به شهادت رساند و جمع کثیری را نیز بازداشت کرد و به این ترتیب به حماسه ملت عراق پایان داد.

این انتفاضه با حمایت مرجعیت شیعه شکل گرفت اما با تلاش های غرب که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و هم چنین تلاش سران مرتجع عرب و در راس آن عربستان شکست خورد. ملت عراق با این انتفاضه هویت و اراده اش را نشان داد و باید گفت که بهار عربی که امروز در جهان شاهد آنیم برخاسته از ملت عراق و انتفاضه ی شعبانیه ی آن است.

پس از انتفاضه ی شعبانیه دیگر کسی در عراق حامی صدام نبود و همه مخالف آن بودند و اوضاع آن گونه که پیش از انتفاضه بود نبود و وحدت در میان ملت عراق شکل گرفت و جهانیان دریافتند که مرجعیت کربلا و نجف در تاریخ این کشور نقش مهمی داشته و دارد.

انتفاضه شعبانیه اولین کتابی است که به صورت دقیق و علمی به مساله ی انتفاضه ی شعبانیه پرداخته است و نویسنده سعی کرده تا این کتاب را به عنوان یک منبع مهم و مستند در اختیار نسل آینده قرار دهد و در آن به بیان دیدگاه های رسانه های غربی و چگونه پرداختن آن ها به این موضوع اشاره کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما