loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 108: طالبان و شهادت دیپلمات های ایرانی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده اکرم علیخانی

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13215 10003022
2,900 2,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

استعمار پدیده ای است که در هر سه دوره حیات خود کهن، نو و فرانو ـ سودای تسلط بر منطقه ی «خاورمیانه» را در سر داشته و استعمار اسپانیا و پرتغال، انگلستان و فرانسه و امروز آمریکا، به این منطقه دست یازیده است.

دست استعمار آنگاه که به این سرزمین باز شد، به اختلافات نژادی و قومی و مذهبی دامن زد. و هنگامی که علی رغم میل استعمارگران، خاورمیانه با تحریک پیروان ادیان مختلف، دیگر آشفته نمی شد! مذهب سازی ها شروع شد؛ وهابی ها، بابی ها، بهائی ها و هزار و یک فرقه را به جان اسلام انداختند.

«طالبان» آخرین دست پخت استعمار است علیه اسلام و خاورمیانه. استعمار فرانو، خوارج فرانو را با خصوصیات ضداسلامی، باعث قتل و غارت مسلمین و هتک اسلام و جامعه اسلامی، خشن، بی منطق و قشری... پروژه ای علیه افغانستان ـ همسایه دیواربه دیوار ایران ساخت و پرداخت.

آتش طالبان، جز تباهی برای افغانستان به بار نیاورد و زبانه هایش، دامن ایران را هم گرفت: افزایش ترانزیت مواد مخدر به ایران، درگیری های مرزی با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ناامن نمودن مناطق شرق و جنوب شرق ایران اسلامی و... اما شاید بزرگ ترین جنایت طالبان کشتار بی گناهانی مثل به شهادت رساندن دیپلمات های ایرانی در مزار شریف باشد.

اثر پیش رو، ضمن بررسی علل ظهور طالبان و گشودن پرونده ی جنایات آنها، به صورت ویژه «جنایت بزرگ» آنها را در به شهادت رساندن دیپلمات های ایرانی در مزارشریف بررسی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما