loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در چشم توفان: خاطرات جرج تنت رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده امریکا (سیا)

ناشر سروش

نویسنده جرج تنت | بیل هارلو

مترجم علی اکبر عبدالرشیدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 560

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب درباره خاطرات دوران مسوولیت «جرج تنت» در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است.
«تنت» در دولت کلینتون و بوش، ریاست سازمان «سیا» را به عهده داشت و از سوی مردم آمریکا متهم به بی لیاقتی شد و چون نتوانست حادثه 11 سپتامبر را پیش بینی کند، از سوی دولت بوش نیز متهم به ارائه اطلاعات نادرست مربوط به عراق شد. وی در این کتاب سعی در پاسخ به این شبهات دارد.

این کتاب دارای سه بخش و 23 فصل است که در آن «تنت» از شکنجه زندانیان، وجود زندان های مخفی در خارج از آمریکا و اعزام مظنونان خارجی به تروریسم برای بازجویی به این زندان ها خبر می دهد و می نویسد که این شکنجه ها فقط در مورد بعضی از بدترین تروریست ها اعمال شده است.

دوگ فیت، معاون وزارت دفاع آمریکا درباره این کتاب می گوید: بحث اصلی «تنت» این است که وی در تصمیم گیری برای جنگ بی تقصیر بوده است. اگر چنین است، به جای این که اسم کتاب را «در چشم توفان» انتخاب کند، باید نام آن را «آیا اصلا توفانی بوده است؟» می گذاشت.

ری مک گاورن، تحلیلگر سیا نیز می گوید: «تنت» خود را به کار طولانی در «سیا» مفتخر معرفی می کند. او می داند که همیشه موفق نبوده است اما به ما می گوید که برای موفقیت تلاش کرده است!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما