loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عزت شیعه: تاریخ شفاهی زندگی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت الله امام موسی صدر - دفتر دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13328 10003022
470,000 446,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به ترتیب یک مقدمه، پنج بخش متوالی زندگی نامه، گفتگوها، پیوست ها، تصاویر، نمایه ها و نیز یک صفحه الحاقی شامل شجره نامه خاندان صدر را در بر دارد.

دکتر محسن کمالیان، مولف کتاب، در مقدمه کتاب را چنین توصیف می کند:
"آنچه این دفتر به خوانندگان عزیز تقدیم می کند، متن کامل تعداد 25 گفتگوی دیگر نگارندگان با دوستان، نزدیکان و همکاران امام موسی صدر است که در بازه زمانی زمستان 1374 تا پائیز 1383 انجام گرفته است. در انتخاب کسانی که طرف گفتگو قرار گرفتند، چون همیشه، تنها یک معیار وجود داشت: هرکس با امام صدر انس، تاریخ و نتیجتاً روایتی برای گفتن داشت، بدون توجه به سلایق سیاسی و جایگاه اجتماعی او، مشتاقانه آماده شنیدن سخنانش بودیم. اغلب گفتگوها در محل سکونت یا کار راویان انجام گرفت؛ شماری درقم و تهران، تعدادی در اصفهان و شیراز و بعضی در بیروت و صور. عزیزانی که با آنان به گفتگو نشستیم، تنها از سر محبت و عشق به امام صدر، و غالبا بی هیچ آشنایی قبلی، دعوت ما را پذیرا شدند.
از جایگاه حوزوی، فقه ، فلسفی و اجتهادی امام صدر بیشتر سوال کردیم، چون آن را پشتوانه اصلی، دردمندی ها و افکار ناب و اصلاح گرانه آن بزرگوار در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه اسلامی امروزمان می دانیم.
از اخلاق سیاسی و جلوه های متنوع آن، خصوصاً صبر، انصاف، جوانمردی، احترام و مهرورزی امام صدر با منتقدان، مخالفان و حتی دشمنانشان،بیشتر سوال کردیم؛ چون آن را از رموز موفقیت آن بزرگوار در دیار غربت لبنان یافتیم.
از سرنوشت و روند پیگیری مساله امام موسی صدر بیش از پیش سوال کردیم؛ چون با کشف شواهد تازه براین اعتقاد راسخ تر شدیم، که اراده ای شوم در منطقه و جهان، با بکار گیری برخی محافل قدرت در سوریه، بعضی گروه های فلسطینی ، پاره ای گروه های لبنانی و نیز برخی جریانات موالی و معارض نظام شده در ایران ، رژیم معمر قذافی را در اجرای عملیات ربایش، اسارت و پنهان سازی حقیقت، تشویق، هدایت و یاری کرده است."

درونمایه دفتر حاضر نیز چونان دفتر پیشین ، اصیل و دست اول است؛ کلیه گفتگوها، در چارچوب طرح "روایت صدر" و متناسب با امکانات متواضع آن، طراحی، اجرا، پیاده، ترجمه، تنظیم و ویرایش شده اند. نامه ها و اسناد، تدریجا و طی سالها، با مراجعه مستقیم به صاحبان آنها گردآوری شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما