loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست در نقد ماکیاولیسم

ناشر سوره مهر

نویسنده عماد افروغ

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13371 10003022
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر به بررسی رابطه اخلاق و سیاست می پردازد.افروغ در مقدمه کتابش بیان می­دارد که: یکی از دغدغه­ها و پرسش­هایم که بی ارتباط با مسائل و شرایط روز هم نبوده تبیین رابطه اخلاق و سیاست و بررسی امکان پیوند و جدایی این دو و دلالتها و پیامدهای آن بوده است.
در این سالها و حسب واقعیت و مقتضیات روز و وظیفه روشن فکری و روشن گری، در قالب گفتارها و یادداشتهایی به ابعاد نظری رابطه فوق و انعکاس و آسیب­ شناسی وضع موجود و ارزیابی برخی سیاست­ها و رفتارها پرداخته شد.
بر پایه گام اول بر بنده معلوم گردید که با توجه به مشتمل بودن فعل اخلاقی بر ابعاد مثبت و منفی، مفری از پیوند اخلاق و سیاست نیست. توصیه­های مثبت و منفی اخلاقی برای سیاست در عمل حکایت از اجتناب ناپذیری پیوند مذبور می­کند. اما به نظر می­رسد منظور مدافعان جدایی اخلاق و سیاست، پیوند وجه مثبت و مطلق ارزش­های اخلاقی با افعال اقتضایی سیاست باشد.
بدون تردید نوع نگاه به انسان و رابطه­اش با خدا و نگاه هدف مدار یا ابزارگرا به او می­تواند برای رابطه اخلاق و سیاست دلالت آمیز باشد و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما