loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آقای معلم

ناشر فاتحان

نویسنده مهین سمواتی

تعداد صفحات : 365

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شهید محمد طالبیان یکی از فعالان سیاسی قبل انقلاب بود. او رهبری معنوی گروه ابوذر را بر عهده داشت اما در اقدامات مسلحانه گروه شرکت نمی کرد. وی در ایام مبارزه علیه رژیم پهلوی توسط ساواک دستگیر و به ده سال زندان محکوم شد. پنج سال از محکومیت خود را در زندان سپری کرد و همزمان با پیروزی انقلاب از زندان آزاد و پس از آن مسوولیت کمیته انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری و بنیاد مسکن شهر نهاوند را بر عهده داشت.

طالبیان با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه های دفاع مقدس رفت. وی در جمع رزمندگان با برگزاری کلاس از هر فرصتی برای بالابردن آگاهی و بینش رزمندگان در ارتباط با مسایل دینی و اجتماعی استفاده می کرد.

مخاطب کتاب «آقای معلم» با مطالعه خاطراتی درباره دوران انقلاب تا زمان شهادت محمد طالبیان در سال 1370 در عملیات انهدام پایگاه گروهک منافقین، با وی آشنا می شود. بخش نخست این کتاب به خاطرات کودکی تا 18 سالگی او اختصاص دارد که برگرفته از دست نوشته های شهید است. بخش دوم شامل خاطرات خانواده و دوستان شهید و بخش سوم خاطرات همرزمان شهید را دربر می گیرد.

متن خاطرات بر اساس مصاحبه های انجام شده در طول چهار سال جمع آوری شده است.
این اثر در قالب خاطره به نگارش درآمده و با توجه به آن که پیش از این در آثار منتشر شده درباره گروه ابوذر فقط در برخی خاطرات به شهید محمد طالبیان اشاره می شد، این کتاب اولین اثری است که به صورت مستقل به روایت زندگی شهید می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما