loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسی هس: پیامبر کمونیسم و صهیونیسم

5 (1)

ناشر ساقی

نویسنده اشلومو آوینری

مترجم محمدمهدی حاجیان

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 293

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13416 10003022
29,000 26,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در واکنش به محدودیت ها و محرومیت های حاصل از دشمنی حاکمان و هم وطنان مسیحی اروپا با یهودیان، طبقه ای از نظریه پردازان و فیلسوفان یهودی شکل گرفتند که همواره آرمان رهایی و رستگاری یهودیان را در ذهن پرورانده و برای تحقق آن تلاش می کردند؛ «موسی هس» نمونه ای از این افراد است.

در نگاه «موسی هس» همان گونه که در کتاب «موسی هس پیامبر کمونیسم و صهیونیسم» به آن پرداخته شده است، اسپینوزا مسیح یهودیان عصر او و نمونه روشنی از این افراد است. او که به واسطه مخالفت با آیین های سنتی یهود توسط آنها تکفیر و از جامعه یهودیان رانده شد، برای نظریه پردازان صهیونیسم یک پیامبر آسمانی و به ادعای هس، منجی موعود یهودیت به حساب می آید.

همان طور که این نظریه سازان صهیونیست بارها در اندیشه های خود ابراز کرده اند، یهودیت در نگاه آنها بیش از آن که به معنی یک فرقه مذهبی باشد، یک نژاد و یک ملت است.
کتاب «موسی هس پیامبر کمونیسم و صهیونیسم» دارای هفت فصل نظیر «از راین تا اردن»، «اسپینوزا، نگاه سوسیالیستی و بازخوانی حکومت یهود»، «سه گانه اروپایی، ائتلافی رو به پیشرفت»، «ظهور سوسیالیسم اخلاقی هس»، «انتقاد از سرمایه داری و تصویر جامعه سوسیالیستی»، «میان پرده سال های پس از 1848، تهدید روسیه» و «روم و قدس» است.

در بخشی از این اثر درباره «آینده و تاریخ یهودیت»، آمده است: دومین کتاب هس نیز مانند کتاب اولش بی نام منتشر شد؛ ولی بر خلاف کتاب نخست وی «تاریخ مقدس بشر» که چندان مورد توجه قرار نگرفت، «سه گانه اروپایی» که در سال 1841 منتشر شد، مخاطبان بیشتری یافت.

در نهایت نیز هس به عنوان نویسنده کتاب شناخته شد. این کتاب بستر را برای شهرت قابل توجهی که بعدها هس در میان روشنفکران تندروی آلمانی در اوایل دهه 1940 پیدا کرد، فراهم نمود.

منظور از سه گانه، بنیان گذاری قدرتی سه جانبه است. عنوان کتاب به خودی خود پیام آن را می رساند. با وجود نظرات محافظه کارانه ای که در سال های پس از اتحاد پنج قدرت اروپایی (روسیه، اتریش، پروس، انگلیس و فرانسه) در 1815 و در تائید آن طرح می شد، هس در این اثر خود پیشنهاد داد که مؤلفه های رو به رشد در زندگی سه قدرت اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس، برای ایجاد یک اروپای نوین در هم بیامیزد.

این کتاب را می توان فرانسوی و اقتصاد انگلیسی دانست که در نهایت شالوده فلسفی مارکسیسم را پی ریزی کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما