loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مساله حجاب در غرب (بررسی حقوقی - جامعه شناختی)

5 (4)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب مساله حجاب در غرب، با هدف بررسی حقوقی ـ جامعه شناختی از مسئله حجاب در غرب به رشته تحریر درآمده است. کتاب مساله حجاب در غرب نوشته علی غلامی است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسیده است.

کتاب مساله حجاب در غرب، در چهار فصل به شرح ذیل به نگارش درآمده است. در فصل اول که تحت عنوان مفهوم، چرایی سیر تطور حجاب نامگذاری شده است ابتدا مفهوم حجاب تبیین می گردد و سپس مفهوم شرعی حجاب تشریح شده و آنگاه سیر تطور حجاب که عمده بخش این فصل می باشد، آغاز می گردد.

در ابتدا سیر تطور بحث در غرب در چهار بازه زمانی 1500 ق.م. تا 5 م.، دوره قرون وسطی( قرون 5.م تا 15م.)، پس از رنسانس(قرون 15م. تا 20م.) و دروه معاصر(قرن 20م. تاکنون) مورد تحلیل قرار می گیرد و سپس از آن سیر موضوع در سایر ادیان و میان بقیه ملل تبیین می شود و نهایتا ریشه ها و فلسفه حجاب بررسی می گردد. در فصل دوم که عنوان دلایل رویگردانی از حجاب و مخالفت با آن در غرب برای آن انتخاب شده است، در سه حوزه شناختی، گرایشی و رفتاری عوامل منفی ضد حجاب مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

در فصل سوم که در نقطه مقابل فصل دوم، با عنوان دلایل اقبال به حجاب در غرب نام دارد، در سه حوزه پیش گفته، کلیه عوامل رساننده مردم در غرب به حجاب و به سوی آن مورد طرح و تبیین قرار می گیرد. در فصل چهارم که آخرین فصل این نوشتار است ابتدا عملکردهای قانونی برخی کشورهای غربی و در رأس آن فرانسه علیه حجاب توضیح داده شده است و در ادامه، این روند قانونی و امنیتی با استفاده از مبانی خود غربی ها و مبانی حقوق بشری، عقلی و فطری مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما