loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در بوته نقد - جلد چهارم: روایت شیطان کوچک

ناشر خانه کتاب

نویسنده عباس سلیمی نمین

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 315

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«روایت شیطان کوچک» عنوان کتابی است که با توجه به خروج اسناد عملکرد صهیونیست ها در آستانه پیروزی ملت ایران، می تواند تکمیل کننده شناخت اهل تحقیق از گذشته باشد. همچنین مقدمات آشنایی با رفتار و خطوط سیاسی و تبلیغاتی نژادپرستان رژیم حاکم بر فلسطین اشغالی را نیز فراهم می کند.

سلیمی نمین در بخشی از کتاب نوشته است: «نظر به این که شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت که در پی کودتای نظامی 28 مرداد توسط انگلیس و آمریکا صورت گرفت از این رو اعتراض ها و مقابله های مردمی همواره با استمراری خاص به فعالیت خود ادامه می داد. به دنبال پیوندهای امنیتی که میان دولت پهلوی دوم و اسرائیل به وجود آمد تعدادی از افسران موساد برای آموزش نیروهای ساواک به ایران فرستاده شدند. هر چه از عمر حکومت پهلوی دوم می گذشت رسوخ و نفوذ موساد به نشر استبداد در ایران کمک می کرد که شاید از این منظر پس از سقوط رژیم پهلوی، لطمه و آسیب جبران ناپذیری بر اعتبار اسرائیل و سازمان امنیتی موساد وارد شد.»

وی می افزاید: «با توجه به این که آخرین رییس شعبه موساد در تهران حتی پس از خروج عده ای از ماموران ساواک از ایران همچنان به حضور فیزیکی خود در این سازمان ادامه می داد از این رو خاطرات چنین فردی حتی به رغم فیلترهایی که ممکن است اعمال شده باشد بسیار مهم است. الیعزر تسفریر (گیزی) کتاب «شیطان بزرگ، شیطان کوچک» را بدون مقدمه و به زبان عبری به رشته تحریر در آورده است که توسط فرنوش رام به فارسی ترجمه شده است.

سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در دیباچه کتاب «روایت شیطان کوچک» به این نکته اشاره دارد که در پیشگفتار کتاب «شیطان کوچک، شیطان بزرگ» ضمن اعتراف تلویحی به حمله صدام به ایران با تحریک حامیان اسرائیل، آمده است: «یک سال پس از آن که تازه به دوران رسیدگان در ایران شعار نابودی اسرائیل را بر پرچم خود نقش کردند، آن سرزمین پاک مورد حمله و تعرض حکومت عربی عراق قرار گرفت.»

این کتاب در دو بخش تنظیم شده که نگارنده بخش اول را در هفت فصل دنبال کرده است. وی در این بخش ضمن پرداختن به ظهور هیولای انقلاب، اسرائیلی ها را در کانون گردباد ترسیم می کند. در ادامه ضمن تحلیل و نقد دولت شریف امامی، دولت نظامی و دولت شاپور بختیار، پیامدهای جهانی یک حکومت بنیادگرا را بررسی و در بخش دوم با نگاهی انتقادی، نقد و نظر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران را بیان می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما