loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در جنگ ایران و عراق - جلد سوم: فاو تا شلمچه: بررسی وقایع سیاسی - نظامی جنگ از پایان عملیات والفجر 8 تا پایان عملیات کربلای 8 (اسفند 1364 تا فروردین 1366)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

"فاو تا شلمچه" عنوان جلد سوم از مجموعه سیری در جنگ ایران و عراق می باشد که به بررسی وقایع سیاسی _ نظامی جنگ در سال های 1364 و 1365 می پردازد.
در فصل اول کتاب "نگاهی اجمالی به عملیات والفجر 8" به شکل گیری چگونگی تصرف فاو در شرایط بحرانی جنگ اشاره شده و مواضع آمریکا و شوروی پس از عملیات مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از نکات برجسته این فصل اشاره به استراتژی جدید آمریکا برای نزدیکی ایران و عراق جهت تاثیر گذاری بیشتر بر روند تحولات جنگ است. هم چنین به تلاش های سیاسی شوروی جهت حفظ موازنه سیاسی بین طرفین و ناخشنودی این کشور از اجرای عملیات والفجر 8 اشاره شده است.
"تشدید فشار به جمهوری اسلامی" عنوان فصل دوم کتاب است که در آن تلاش قدرت های بزرگ برای فشار بیشتر به ایران جهت جلوگیری از موفقیت چشمگیر در جنگ و استراتژی قدرت های بزرگ برای خاتمه جنگ بدون طرف پیروز، مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه این فصل بازپس گیری شهر مهران به دست رزمندگان سپاه اسلام و ناکام ماندن ارتش عراق در "استراتژی دفاع متحرک" تشریح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما