loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش فیش برداری: روش یادداشت برداری و دسته بندی مطالب

ویراست دوم

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده عبدالرحیم موگهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13630 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب روش فیش برداری به قلم عبدالرحیم موگهی نوشته شده و توسط نشر بوستان کتاب قم منتشر شده است.

فیش برداری یکی از مراحل مهم در فرآیند پژوهش است که تلاشهای علمیِ پژوهشگر را سامان می بخشد و از هدر رفتنِ حجم عظیمی از مطالعات و اندیشه های دانشوران جلوگیری می کند. حسرتِ پارهای از دانشمندان آن است که چرا نکته ها و اندیشه های قبلی خود را در جایی ننوشته اند. برخی هم فیشبرداری می کنند، اما روش تنظیم و دسته بندی آن را نمی دانند، لذا در هنگام استفاده در میان انبوهی از یادداشت های گوناگون، عاجز می مانند.

اثر حاضر در دو بخش تنظیم شده است: روش فیش برداری و روش دسته بندی مطالب
در بخش اول از ابزارها، انواع، شکلها و مراحلِ فیشبرداری سخن گفته است و در بخش دوم به اهمیت، انواع و اصول و آدابِ تزئین فیش ها می پردازد.
فرا رسیدن عصر (انفجار اطلاعات) و رشد روز افزون دانستنی ها و کشف مجهولات از یک سو و عمر کوتاه و شتاب زمان و گنجایش محدود حافظه انسان و به کارگیری دستگاه های کامپیوتر وماشین های حسابگر وحافظه دار الکترونیکی از سوی دیگر موجب شده است تا روش ثبت معلومات وبایگانی دانش و اندیشه های بشری به شیوه های گوناگون اهمیت و ارزش ویژه ای یابد.

(یادداشت برداری) از مطالعات و (فیش برداری) در تحقیقات و (دسته بندی مطالب) و(تنظیم مواد و اطلاعات) و طبقه بندی هر کدام در جایگاه خود یکی از مرسوم ترین و عمومی ترینِ این شیوه ها درجامعه فرهنگی امروز ماست. آن چه در کتاب روش فیش برداری آمده و از آن گفت و گو خواهد شد مباحثی در این زمینه است که از مهم ترین (مراحل تحقیق و مطالعه) به شمار می آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما