loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرشتگان (تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده علیرضا رجالی تهرانی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13631 10003022
22,000 19,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

این اثر، موضوع فرشتگان را از منظر آیات الهی، روایات نورانی و مباحث عقلانی، بحث و تحقیق کرده، ثابت می کند که فرشته آن گونه نیست که در تابلوهای نقاشی و مینیاتور به صورت دختران بالدار ترسیم می شود.

اسلام، همان طور که به اثبات می رساند وجود موجودات نامحسوس فراوانی را به نام «شیطان و فرزندانش» که بر آدمی گماشته شده اند و او را به بدی ها و گناهان دعوت می کنند، حضور موجودات نامحسوس دیگری را نیز به نام «فرشته» ثابت می کند که بر همه جهات عالم گمارده شده اند و به خوبی ها و نیکی ها دعوت و هدایت کرده، برکات را فرو می فرستند. این موجودات «فرشته» نامیده می شوند. بنابراین، فرشته موجودی نامحسوس است که دعوت کننده به خوبی ها و نیکی ها و برکات است و در مقابل، شیطان موجودی نامحسوس است که دعوت کننده به بدی ها و گناهان خواهد بود.

بر اساس مطالب کتاب، «به باور بسیاری از مردم و بلکه همه آثار هنری از جمله تابلوها و پوسترهای نقاشی و مینیاتورها بعضی بی هیچ دلیلی، فرشتگان را به صورت زنان تصور و ترسیم می کنند و بیشتر افراد با شنیدن واژه ملائکه (فرشتگان) تعدادی زن یا دختر بال دار و گیسو بلند و ... را مقابل چشمان خود مجسم می کنند و این به خاطر آن است که شناخت صحیح و درستی از آنها وجود ندارد. چنین مسائلی در حالی مطرح می شود که خداوند عزیز در کتب آسمانی، به خصوص در قرآن مجید (نزدیک به 90 آیه) از وجود با برکت آنان و سهمشان در کارگردانی هستی، چه در دنیا و چه در آخرت، خبر داده و با مسائل خرافی از قبیل این که فرشتگان، دختران خدایند، مبارزه کرده است.
درست همین مسائل خرافی است که باید ما را برانگیزاند تا این موجودات قدسی را، که هم در دنیا، هم در برزخ و هم در قیامت با آنها سروکار داریم، بیشتر و صحیح تر و به دور از هرگونه خرافه شناخته و بدان ها ایمان بیاوریم؛ ولی متاسفانه دانشوران و عالمان در این زمینه کار زیادی را صورت نداده اند و لذا کتابی مستقل و مدون در این زمینه نیز وجود ندارد!»

هر چند ما انسان ها در «عالم ملک» قرار داریم و فرشتگان از «عالم امر و ملکوت» اند و شناخت موجودات ملکوتی و روحانی برای ما دشوار است، ولی دلیل نمی شود که ما با وجود در دست داشتن آیات و روایات فراوان به این مساله توجه و عنایت لازم را نداشته باشیم.

رجالی تهرانی در کتاب «فرشتگان (تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی)» به بحث مستدل بر پایه آیات و روایات در این باره می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما