loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خشم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده نورمراد محمدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13656 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

یکی از نعمتهای بزرگ الهی که دراختیار انسان قرار گرفته تا اوبتواند به وسیله آن از حقوق دینی واجتماعی خود دفاع کند خشم است خشم مانند آب روانی است که اگر جلو آن را سد کنیم می توانیم نهایت استفاده را از آن ببریم ودنیا وآخرت خود را آباد سازیم واگر این سد شکسته شود وکنترل خشم از اختیار خارج گردد دین ودنیای انسان را در اتش خود می سوزاند دراین کتاب نحوه کنترل خشم ، کاربرد آن، مضرات خشم ومباحث دیگر، در ضمن آیات وروایات ، حکایات ومباحث روان شناسی با سبکی روان بیان شده است.
این کتاب در یک مقدمه و 11 عنوان کلی تدوین شده است وهر عنوان کلی هم به ریز عنوانهایی تقسیم بندی شده:
نویسنده اولین عنوان را به تعریف خشم اختصاص داده ودر آن ، عنوانهایی مانند : تفاوت افراد خشمگین با افراد سالم ، چگونگی ابرازخشم ، واکنش دربرابر ناملایمات ، بین خشم ساده وبیمارگونه فرق بگذاریم و خشمهای مفید.
عنوان بعدی به اقسام خشم اختصاص یافته ودر آن خشم افراطی ، خشم تفریطی و معتدل ، خشم رحمانی و شیطانی ودیگر عنوانهای مرتبط با موضوع را مطرح کرده است در عنوان دیگر خشم درخانه را به بحث گرفته ودر آن از این عنوانها صحبت می کند : حفظ آرامش ، مشکل را درک کنیم ، شنونده خوبی باشیم ، ترس واضطراب خود را پنهان نکنیم ، اعتماد به نفس داشته باشیم وبرنامه ریزی بلند مدت.
در عنوان خشم کودکان از عنوانهایی مانند : محرکهای خشم ، نحوه ابراز خشم کودکان ، روشهای کمک والدین برای کنترل خشم فرزندان ، علل عصبانیت کودک ، گفتار وعمل پدر ومادر ورفتار شناسی صحبت می کند.
در عنوان بعدی خشم در حیوانات را مطرح می کند وعنوان بعدی را به خشم طبیعت اختصاص داده است ودرعنوان بعدی که درباره زیانهای خشم است زیانهایی از قبیل: جنون ، سرگیجه وسردرد ، لکنت زبان ، ناراحتی گوارشی وبی اشتهایی ، افسردگی ، سکته قلبی ، بی خوابی ، فشار خون انسداد رگ ها وخطر جانی را برای خشم بیان داشته است.
البته نویسنده علاوه بر اینها زیانهای دیگری را هم دراین قسمت برای خشم بیان داشته است.
دراین قسمت آمده است : گویند کفاشی به بد اخلاقی ونزاع کردن مشهور بود شخصی در هنگام صبح به مغازه این کفاش آمد وپس از سلام گفت : خواهشی از شما دارم و آن این که به من بگویی چه طور نزاع می شود ، منشأ جنگ در چیست ؟ کفاش که اصلا حوصله این حرف ها را نداشت گفت : این چه سؤالی است که می کنی ؟ مگر اول صبح شوخی ات گرفته ؟ گفت نه ، جدی است باید بمن بگویی؟
کفاش گفت : مرد حسابی ، شاید عقلت را گم کرده ای ! من چه می دانم چطور نزاع می شود ؟ خجالت بکش ای انسان بی کار مردم آزار چرا مرا ازکار باز می داری ؟ کشمکش لفظی کار را به دعوای رسمی کشاند وکفاش با مشت ولگد به جان آن فرد افتاد مرد بیکار گفت : کافی است فهمیدم چه طور دعوا میشود یکی چیزی می گوید ودیگری کوتاه نمی آید وهی دنبال می کند سرانجام کاربه دعوا می کشد.
نویسنده عنوان بعدی را به علل و عوامل خشم اختصاص داده و بعضی از عوامل آن خستگی جسمی ، توقعات و انتظارات بیجا ، انتقاد نا پذیر بودن ، تمسخر دیگران و شوخی بیجا ، شکست در کارها ، حس حقارت وخود کم بینی ، کمبود محبت ، تفسیر نادرست از وقایع ، توهم خودبرتر بینی و فخر فروشی.
نویسنده عنوانهای بعدی را به راههای پیشگیری از خشم ، کنترل خشم و فروبردن خشم اختصاص داده است که هرکدام ازاین عناوین دارای مطالب مفید وسازنده و خواندنی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

معصومه مهدوی

من این کتاب رو تهیه کردم، خیلی جذاب و تاثیرگذار هست

23 دی 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما