loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در اسراف

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید مهدی موسوی کاشمری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13658 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پژوهشی در اسراف از «مقدمه و پیش گفتار و دو فصل در مورد اسراف و انواع اسراف تدوین شده است.
فصل اول با نام «در مورد اسراف» دارای بخش های «واژه اسراف، تحریم اسراف، فلسفه تحریم اسراف، عوامل اسراف و فرهنگ مصرف» است.
فصل دوم نیز انواع اسراف نام دارد و دارای پنج بخش است به مطالبی همچون«تبذیر، اسراف در اموال عمومی، تضییع اموال دیگران، اسراف در مخارج شخصی و خانوادگی و اسراف در انفاق های مستحب» پرداخته است.

راغب اصفهانی در تعریف اسراف می گوید: «سرف به معنای تجاوزکردن از حد در هرکاری است که از انسان سربزند. گرچه استعمال آن در موارد زیاده روی در انفاق مال بیشتر است و گاهی به خروج از اعتدال در مقدار خرج مال و زمانی هم به چگونگی بذل مال و مورد آن اطلاق می شود و لذا سفیان گفته است آنچه در غیر طاعت خدا مصرف شود، اسراف است، گرچه مقدار آن کم و ناچیز باشد.»

کلمه اسراف برخلاف تبذیر تنها یک واژه اقتصادی نبوده، و کاربرد آن منحصر به امور مالی نیست، بلکه این واژه قبل از آن که نشانه جرمی در امور اقتصادی باشد، بیانگر وضعیت نامناسب و غیر معتدل اخلاقی و فرهنگی شخص و یا جامعه مسرف است و آن حالت تجاوزگری و بی اعتنایی به قوانین و حدود شناخته شده شرعی و انسانی است و بر این اساس به کارگیری این واژه در قرآن کریم و دعاهای رسیده از امامان معصوم علیهم السلام در مورد تجاوز از مرز شرع و خصلت های انسانی و گام نهادن در وادی گناه و معصیت، بسیار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما