loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عصر امام خمینی قدس سره

3 (2)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده میراحمدرضا حاجتی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 444

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1366 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب عصر امام خمینی به قلم میر احمد رضا حاجتی نوشته شده و توسط نشر بوستان کتاب قم منتشر شده است.

بی تردید بیداری اسلامی و معنوی جاری در جوامع اسلامی و غربی، ره آوردش، روش و منش الهی امام خمینی (قدس سره) و حماسه عظیم آن یگانه دوران می باشد. امروز دنیا شاهد آن است که میلیون ها انسان سرخورده از مناسبات ظالمان حاکم بر دنیای محرومین و پابرهنگان با اقتدا به الگوهای حماسه آفرین امام خمینی (قدس سره) راه مقاومت و مقابله با نظام را در پیش گرفتند.
در بخشی از کتاب حاضر به تبیین جامع و صحیح حماسه عظیم امام خمینی (قدس سره) و تاثیرات شگرف انقلاب ایشان پرداخته می شود.

از مهمترین ویژگی ها و شاخص های عصر امام خمینی (قدس سره) بیداری دینی و معنوی بشر معاصر می باشد که حضرت امام (قدس سره) خود سال ها قبل با تعابیری صریح همچون تشنگی بشریت برای معنویت، احکام نورانی اسلام، گرایش جوامع بشری به ارزش های وحی و عطش ملت ها در این زمینه از آن پرده برداری نموده بودند.

در بخش دیگر کتاب حاضر برای شناخت هر چه بهتر این تحول عظیم و نقش منحصر به فرد امام خمینی (قدس سره) در ایجاد آن، بررسی دقیق تری صورت می گیرد.

رویکرد گسترده انسان معاصر به باورهای دینی و تمایل فزاینده او به سوی معنویت آمیخته با اعتقادات مذهبی از مهمترین ویژگی های عصر جدیدی است که امام خمینی (قدس سره) آغاز گر او در جهان امروز بوده اند.
در ادامه کتاب حاضر به تبیین دقیق و همه جانبه این حقیقت تابناک و بررسی واقع گرایانه و نسبت آن با انقلاب اسلامی حضرت امام (قدس سره) و عوامل این تحول عظیم پرداخته می شود.

تحولات جاری در جامعه آمریکا و جهان بین الملل همچون گسترش جنبش های عدالت خواهانه مانند وال استریت، بیداری فزاینده ملت های محروم در بند و تقابل روز افزون آن ها با سیاست های استکبار و تولد جبهه های جهانی اسلام، اقتدا به الگوی امام خمینی (قدس سره) می باشد.

در بخش دیگر کتاب حاضر به تبیین موضوع افول ایالات متحده و تبیین هرچه بیشتر این ویژگی در عصر امام خمینی (قدس سره) و علل و عوامل آن پرداخته می شود.

نهضت عظیم اسلامی و خیزش بی سابقه ملت های مسلمان و امواج بیداری اسلامی، تحقق وعده امام راحل است که فرمودند: «ما به تمام جهان تجربه هایمان را صادر می کنیم» و مسلما محصول صدور این تجربه ها جز شکوفه های پیروزی، استقلال و پیاده شدن احکام اسلامی برای ملت های در بند نیست.

در انتهای کتاب حاضر برای آشنایی بیشتر با علل و عوامل نهضت عظیم اسلام خواهی و چند و چون نفوذ فزاینده آن در قلب کشورهای اروپایی و آمریکا به بررسی تفصیلی این موضوع پرداخته می شود.

این کتاب در یک مقدمه و چهار بخش به شرح زیر سامان یافته است :
1ـ شخصیت و عصر امام خمینی (ره )؛
2 ـ عصر امام خمینی (ره ) و رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر؛
3 ـ علل رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر؛
4 ـ عصر امام خمینی (ره ) و نهضت عظیم اسلام گرایی .

«تعجب است که چگونه بسیاری از علما و روحانیون کشورها و بلاد اسلامی از عظیم و رسالت الهی و تاریخی خود در «این عصر » که بشریت تشنه معنویت واحکام نورانی اسلام است غافلند « و عطش ملت ها را درک نمی کنند » واز التهاب و گرایش جوامع بشری به ارزش های وحی بی خبرند و قدرت ونفوذ معنوی خود را دستکم گرفته اند. »
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمد

با عرض سلام آیا امکان دانلودکتاب های پنج جلدی عصر امام خمینی(س) تالیف حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی وجود دارد

3 دی 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما