loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیوه های تولید دانش (درآمدی بر تولید دانش بومی)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده داود رحیمی سجاسی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 224

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب شیوه های تولید دانش؛ درآمدی بر تولید دانش بومی، به بررسی و معرفی ویژگی های شیوه های تولید دانش پرداخته است.

تولید دانش در جهان مدرن چه مکانیزم هایی را طی می کند؟ در پادایم مدرن و پست مدرن چه نظریاتی در حوزه تولید دانش مطرح می باشد؟ دانش بومی چیست؟ تولید دانش شرط ضروری و لازم برای توسعه دانش است و در وضعیت کنونی تولید دانش در ایران نتیجه برای الگوگیری و استفاده از دانش مرسوم جهانی و چه برای نقد و ایراد جرح و تعدیل بر آن گریزی از شناخت فرآیند تولید دانش و جنبه های مختلف آن نیست. بدین منظور در این کتاب به بررسی و معرفی ویژگی های شیوه های تولید دانش پرداخته شده است.

عناوین این کتاب در سه فصل: «کلیات»، «بازخوانی شیوه های تولید دانش» و «کالبد شکافی دانش» سامان یافته است.

در بخشی از این کتاب می خوانید: «علم و دانش مدرن در بیشتر کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه با انتقال دانش از بیرون شکل گرفته و هنوز نیز دوام آن به این انتقال وابسته است. البته این انتقال بخشی اجتناب ناپذیر از فرآیند توسعه دانش است و از طرفی یکی از محور های اساسی توسعه، تولید دانش است و متناسب با برنامه های توسعه دانش، باید بین تولید دانش و انتقال دانش پیوند ایجاد کرد. توسعه دانش با هدف پیشبرد علم در یک جامعه صورت می گیرد و به طور خاص برای توسعه دانش در یک رشته دانشگاهی یا حوزه پژوهشی ویژه باید از یک سو از منابع اطلاعاتی و معرفتی موجود در دنیا استفاده کرد و از سوی دیگر این انتقال را با برنامه هایی برای تولید گره زد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما