loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شگفتی های پس از فروپاشی: سفر به مسکو و آسیای میانه (ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدحسن زمانی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13661 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر گزارش مشاهداتی است که نویسنده در سفرهای خود به تعدادی از جمهوری های مستقل شده پس از فروپاشی شوروی داشته است.کتاب حاضر، سفرنامه نویسنده به کشورهای روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان است، کشورهایی که در گذشته جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بودند. وی در این اثر سطح آگاهی های سیاسی، دینی و فرهنگی مردم و نیز شیوه زندگی، آداب و رسوم، مناسبات اجتماعی و نوعی تعامل حکومت با مردم و مسایلی از این قبیل را از طریق مطالعه میدانی و با مشاهده عینی، گزارش کرده است.

فروپاشی نظام مقتدر سوسیالیستی شوروی، بی شک پدیده بزرگ تاریخ معاصر ماست که قطب بندی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را دگرگون کرد. این رخداد شگفت، در همسایگی سرزمین ما انجام گرفت، از این رو سزاوار است ما ایرانیان از نزدیک به تماشای چگونگی این فروپاشی و پیامدهای آن بپردازیم. این مطالعه آن گاه ضرورت بیشتر خویش را می نمایاند که به پیوند آن با انقلاب اسلامی ایران توجه کنیم، زیرا نفس مسیحایی خمینی بزرگ(ره) بود که با ارسال آن نامه تاریخی به گورباچف(آخرین رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی) تجدید حیات و رهایی صدها میلیون انسان به زنجیر کشیده آن دیار را صلا داد و با اعلان فرارسیدن زمان فروپاشی دیوارهای آهنین و شنیدن صدای در هم شکستن استخوان های کمونیسم، زمینه پذیرش فروپاشی را در اذهان دولت و ملت شان فراهم ساخت.

روح بلند خدا به ملکوت اعلی پیوست و پیش بینی آن دیده بان الهی محقق شد، اما آنچه که آن حکیم زمانه هشدارش را به سردمداران شوروی داده بود، به وقوع پیوست. ملتی که 70 سال زیر شلاق دیکتاتوری ماتریالیزم، انتظار فروغ آزادی عبادت، خداپرستی و سلامت اخلاق و شکوفایی اقتصادی را می کشیدند به مجرد فروپاشی منجلاب ابتذال اخلاق غربی و تعطیلی کارخانه و اختلال و ورشکستگی اقتصادی و فقر و غرب زدگی غرق شدند، استعمار غرب به سرکردگی شیطان بزرگ که انتظار چنین روزی را برای تکیه زدن بر اریکه تک قطبی بودن جهان می کشیدند با سیمای افسون گرانه خود بی رحمانه تمام حیثیت این ملت را آن چنان نابود کردند که دیگر امید رویش بهاران در این خرابه در دل ها نماند ... .

در انتهای این اثر، فهرستی از اشخاص، مکان ها، ملل، فرقه ها، گروه ها، قبایل، ادیان و مذاهب، کتاب ها و تصاویر رنگی نیز جای دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حبیب سهرابی

یه کتاب خوب برای دانستن واقعیت هایی از شوروی پس از فروپاشی و مسئولان جمهوری اسلامی ایران !

22 خرداد 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما