loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادنامه علامه امینی: مجموعه مقالات تحقیقی

ناشر بوستان کتاب قم

گردآورنده کتاب سید جعفر شهیدی | محمدرضا حکیمی

تعداد صفحات : 648

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13681 10003022
350,000 315,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب مجموعه مقالاتی در موضوع های گوناگون علمی ادبی است که به همت چند تن از دانشمندان ایرانی، به خاطر یادبود و برزگداشت محقق جلیل القدر،عالم ربانی، علامه بزرگوار، مرحوم حاج شیخ عبدالحسین امینی رحمةالله علیه نوشته شده است.
این کتاب بعد از زندگی نامه مختصری از علامه امینی شامل بیست مقاله می شود که عبارت اند از: (کتاب شناسی/ احمد آرام»، «هجده هزار عالم/ محمد پروین گنابادی/»، «فهرست شیخ منتجب الدین/ سید موسی شبیری زنجانی»، «سیمای انسان صالح در تربیت اسلامی/ حسین رزمجو»، «سیر تدریجی علم مصطلح الحدیث (علم درایه)/ کاظم مدیر شانه چی»، «چند سند درباره سید جمال الدین/ محمد گلبن»، «نقش شخصیت ها در امید و تحرک انسان ها/ محمد تقی جعفری»، «آیات موزون افتاده قرآن کریم/ مهدی اخوان ثالث (م. امید)»، «جلوه های تشیع در تفسیر کشف الاسرار/ دکتر محمد مهدی رکنی یزدی»، «الغدیر و وحدت اسلامی/ مرتضی مطهری»، «ابن ابی الحدید/ عبد الحمید آیتی»، «قیاس از نظر عامه و خاصه/ دکتر سید جواد مصطفوی خراسانی»، «نثر بیهقی/ دکتر علی اکبر فیاض»، «حسین منّی و اَنا مِن حسین/ محمد باقر بهبودی»، «قرآن و اقبال/ احد احمدی بیرجندی»، «چهار کتاب اصلی علم رجال/ سید علی خامنه ای»، «غدیریه های فارسی/ دکتر سید ضیاء الدین سجاوی»، «تحقیق عقاید و علوم شیعی/ دکتر عبد الجواد فلاطوری»، «نجوم در فلسفه ارسطو همراه با تاریخچه نجومی.../غلامعلی حداد عادل»، «چهارصد کتاب در شناخت شیعه/محمدرضا حکیمی».

در این یادنامه در بخشی از زندگی نامه علامه امینی آمده است: «موقع علمی علامه امینی، و نبوغ و اخلاص وی در راه علم و جامعه و اصلاح، از نخستین روزگاران طلوع این چهره دانش بر مطلعان روشن گشت. برای پی بردن به این موضوع که خود از نظر تأثیر تربیتی در دیگر جویندگان علوم اثری عظیم دارد می توان به این نکته که ذیلا ذکر می شود توجه کرد:

علامه امینی، در سال 1355 هجری قمری، نخستین تألیف خویش، یعنی کتاب شهداء الفضیله را در یک مرکز بزرگ علمی (نجف) منتشر کرد. در این هنگام وی 35 سال داشت است و ما می نگریم که درباره یک دانشمند جوان 35 ساله، از طرف مقامات علمی و دینی زمان، تعبیراتی شده است که حتی برای کاملترین مردان علم و حقیقت افتخار آمیز است و در خور اهمیت بسزا.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما