loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مشاور امین

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب مشاور امین دربرگیرنده زندگی نامه و شرح فعالیت های سید احمد خمینی است.
این اثر در پنج فصل؛ از ولادت تا تحصیل علوم دینی، مبارزات سیاسی، در کنار امام خمینی (ره)، در راه تثبیت انقلاب اسلامی و از رحلت امام (ره) تا درگذشت سید احمد تدوین شده است.
برای نگارش این اثر بیش از 80 درصد کتاب هایی که درباره سید احمد خمینی منتشر شده، به ویژه آثار به چاپ رسیده در دفتر تنظیم و منشر آثار امام خمینی (ره) مورد استفاده قرار گرفته اند. همچنین دست نوشته ها و خاطرات خانواده وی از دیگر منابع این اثرند.
مرکز بر فعالیت ها و نقش کلیدی سید احمد در تصمیم گیری های کلان کشور در زمان حیات امام خمینی (ره)، بدون هیچ گونه سمت سیاسی از تفاوت های کتاب مشاور امین با سایر آثار است.

ارتباط سید احمد خمینی با مسوولان سیاسی کشور و نقش وی در تصمیم گیری ها مورد تاکید مقام معظم رهبری و علی اکبر هاشمی رفسنجانی بوده که در دیگر آثار با موضوع زندگی سید احمد کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با این وجود در کتاب های خاطرات؛ محمد محمدی ری شهری، علی اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری به آن اشاره و برای تدوین کتاب "مشاور امین" مورد استفاده قرار گرفته اند.

سید احمد خمینی مورد وثوق امام خمینی (ره) بوده و ایشان بارها در بیانات خود بر امین بودن سید احمد تاکید داشته اند. همچنین مقام معظم رهبری نیز در یکی از جملاتشان درباره وی تاکید کرده اند که سید احمد چشم تیزبین نظام اسلامی و مشاور امین برای حضرت امام(ره) بوده است و عنوان مشاور امین از این جمله برگرفته شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما