loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتظار، بایدها و نبایدها

هم اکنون غیرقابل سفارش!

این کتاب که حاصل دغدغه ی گردانندگان موسسه موعود در طول حدود ۱۵ سال تاسیس این موسسه و رواج ترویج فرهنگ مهدوی است، سعی دارد در مقابل آفت های موجود در فرهنگ مهدوی به ارائه ی راهکارهایی برای ترویج فرهنگ مهدوی بپردازد. لذا با برشمردن سرفصل ها و آسیب ها تلاش می کند در هر حوزه مهم ترین منابع و مآخذ را معرفی کند تا فعالان این عرصه بتوانند با مراجعه به آنان به تعمیق معرفت خویش در این عرصه ها بپردازند. نثر ساده، کوتاه بودن کتاب، ارجاعات متعدد و کاربرد روایات متقن در در بخش های مختلف این کتاب را به مجموعه ای کاربردی برای فعالان و علاقه مندان به مهدویت تبدیل کرده است.

این کتاب از دو فصل تشکیل شده است. «انتظار در تفکر شیعه» با زیر عنوان هایی نظیر مفهوم انتظار، ضرورت انتظار، فضیلت انتظار، وظایف منتظران (شناخت حجت خدا و امام عصر، پیراستگی به بدی ها و آراستگی به خوبی ها، پیوند با مقام ولایت، کسب آمادگی برای ظهور حجت حق، ارتبطا با فقها، دعا برای تعجیل فرج، بزرگداشت یاد حضرت مهدی)، نقش سازنده انتظار فصل اول کتاب انتظار، باید ها و نباید هاست.

این پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی در فصل دوم با موضوع «بایدها و نباید های ترویج انتظار» به مباحثی نظیر ارتباط معنوی با امام عصر، شناخت دیدگاه های موجود در مورد باور مهدوی (دیدگاه کلامی تاریخی، دیدگاه فرهنگی اجتماعی)، رعایت اخلاص در عمل و پیراسته داشتن نیت، توجه به جایگاه و شان رفیع امام عصر، دشمن شناسی و دوست شناسی، توجه به دیدگاه ها و نظرات علما، توجه به آفت ها و آسیب های اندیشه مهدوی (عوام زدگی و سطحی نگری، روشن فکر زدگی و تاویل گرایی) زدودن مطالب و باور های نادرست، توجه به کارکردهای مباحث مهدوی، گشودن زوایای جدید در طرح مباحث مهدوی، پرهیز از تعیین وقت برای ظهور، پرهیز از مطالب سست، واهی و بی اساس، پرهیز ا ز اغراض گروهی و جناحی، پرهیز از موضوعا ت مباحث بی اهمیت یا کم اهمیت مطرح کرده است.

وی ذیل روی کرد فرهنگی اجتماعی مهم ترین چهره این روی کرد را امام خمینی دانسته است. و ویژگی های سیره علمی و عملی ایشان در این حوزه را ذیل عناوینی نظیر ارائه برداشتی متفاوت از مفهوم حجت (حجت به معنای اتمام حجت خدا با ما برای عدالت و…)، دگرگون ساختن مفهوم انتتظار، تلاش برای تحقق عدالت در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور منجی موعود، حرکت در جهت تحقق حکومت جهانی اسلام تعریف کرده است.

نگاه نو و روزآمد و درک آسیب ها و آفت ها تحذیر از آن ها از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما