loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعر و همزبانی

ناشر رستا

نویسنده رضا داوری اردکانی

ویراستار آرش حکمیان | محمدرضا ابوالحسنی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 190

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر دربردارنده برخی مقالات کوتاه درباره شعر و شاعری است و در چهارده فصل تدوین شده است.
زبان، خانه وجود، ملاحظاتی درباره شعر و شاعری، استعاره در فلسفه و ادبیات، ذکر جمیل مولانا جلال الدین محمد بلخی، سعدی شاعر اخلاق، مقام طنز و طیبت در سخن سعدی، سعدی، مفتی ملت اصحاب نظر، تفکر و زبان در شعر حافظ، حافظ و شعر و همزبانی، همزبانی گوته و حافظ، اخوان، شاعر شب سیاه غربت شهر سنگستان، نمایشنامه ایرانیان، دکتر فاستوس و روسیه و ادبیاتش، فصول چهارده گانه این کتاب هستند.
در بخشی از این کتاب عنوان شده است:" شاعر شاهد و گواه زمان است. به گواه نمی گویند که چه بگوید و چگونه بگوید، بلکه به سخن او گوش می دهند و اگر تلخ و دشوار نیز بگوید دشواری و تلخی گفته اش را تحمل می کنند و توجه کنیم که شاعر شاهد و گواهی نیست که بتوان گواهی او را با تکذیب بی اثر کرد، گواهی شاعر دیر می پاید و پایدار می ماند. زبان با شعر تعین و دوام پیدا می کند. مردان معمولا با گردش شب و روز و رسوم متداول خو می گیرند و در آنها منحل می شوند، اما متفکران و از جمله آنان شاعران از قهر این زبان که امتداد سایه زمان گذشته است آزادند. آنها زمان خود را درمی یابند وراه دیگری در تاریخ می گشایند. آنها زمان را در می یابند و آن را از طریق زبان برای سکونت مردمان در آن آماده می کنند. اگر آدمی متفکر و شاعر نبود، مثل گیاهان و حیوانات بی زبان و محکوم شرایط محیط بود، ولی انسان زبان دارد و با زبان به جایی یا جاهایی راه می برد که فرشته و حیوان به آنجا راه ندارد و مردم را با خود به آن وادی ها می برد."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما