loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آقا سید مجتبی

ناشر یا زهرا (س)

گردآورنده کتاب علی اکبری مزدآبادی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 111

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حدود 60 خاطره از همرزمان، دوستان و بستگان سردار شهید سید مجتبی هاشمی درباره ویژگی های شخصیتی و نقش او در فرماندهی جنگ های نامنظم در جبهه جنوب کشور، در این اثر جای گرفته اند.

این خاطرات به صورت موضوعی، با تکیه بر گفت وگوهای موجود از دوستان و همرزمان این سردار شهید، آثار منتشر شده سپاه پاسداران، نرم افزارهای مرتبط با شهید هاشمی و با توجه به نیازهای کنونی مخاطبان، انتخاب شده اند.

تصاویری منتشر نشده از شهید سید مجتبی هاشمی، نیمی از حجم کتاب «آقا سد مجتبی» را دربرگرفته و در کنار خاطرات، قابل مشاهده اند. این اثر در آینده ای نزدیک و به همت نشر یا زهرا(س) به چاپ می رسد و در میان مجموعه کتاب های «یاران ناب» وارد بازار نشر خواهد شد.

در حال حاضر 10 مجلد از این مجموعه به چاپ رسیده و در دسترس مخاطبان قرار دارند. کتاب «آقا سد مجتبی» اولین کتابی است که تاکنون درباره سردار شهید سید مجتبی هاشمی منتشر شده است.

پیش از این، تنها یک کتاب قطع جیبی با حدود 16 خاطره کوتاه درباره این شهید از سوی نشر یا زهرا (س) به چاپ رسیده بود.

سید مجتبی هاشمی، سال 1319 در تهران متولد شد و پس از اتمام تحصیلات دبیرستان به ارتش پیوست و به دلیل قدرت بدنی، به عضویت نیروهای ویژه کلاه سبز درآمد، اما پس از شناخت ماهیت رژیم شاهنشاهی از ارتش خارج شد.

وی پس از ورود امام خمینی (ره) به ایران، عضو کمیته استقبال از امام(ره) شد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به سوی جبهه های جنوب رفت و در مدرسه «فداییان اسلام» شهر آبادان، اولین نیروی نامنظم یا ستاد فداییان اسلام را فعال کرد.

فعالیت های موفقیت آمیز شهید هاشمی باعث شد که سرانجام در آستانه ماه مبارک رمضان سال 1364، مورد سوءقصد گروهک منافقین قرار گیرد و به شهادت برسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما