loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محتوا گرایی و تولید علم

مجموعه آثار دکتر عماد افروغ 5

ناشر سوره مهر

نویسنده عماد افروغ

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 195

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مفهوم علم و مبانی نرم افزاری آن در قالب فلسفه علم، جامعه شناسی علم، مبانی متافیزیکی و نسبت آن با فرهنگ و جامعه و سوال هایی مربوط به دانشگاه اسلامی و جامعه شناسی دینی و چالش های مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه و آسیب شناسی دانشگاه از جمله مباحث مهمی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

ما قابلیت های نظری و مفهومی خود را به رخ غرب می کشیم اما غرب را مرجع داوری تلاش های خود قرار می دهیم. ناموزونی و گسست در عناصر نظام اجتماعی، اهداف و وسایل بود و نبود و مبنا و نما کاملا مشهود است. در سطح هستی شناسی مباحثی مطرح می کنیم و از حکمت متعالیه و انقلاب صدرایی و جامعه ای با فرهنگ و نیازهای خاص سخن می گوییم؛ اما در فعالیت های علمی و تجربی خود از امثال «بیکن»، «حلقه وین» و در بهترین حالت از «پوپر» تبعیت می کنیم. از مقابله و مصاف نرم افزاری با غرب سخن می گوییم و قابلیت های نظری و مفهومی و معنوی و تاریخی و دینی خود را به رخ می کشیم؛ اما غرب را مرجع داوری تلاش های علمی خود قرار می دهیم. این مصیبتی است که امروزه به جان ما افتاده است.

این کتاب در نه بخش به موضوعاتی مانند: وجوه نرم افزاری علم، جایگاه مطلوب دانش و آسیب های آن، دانشگاه و تحول فرهنگی، رئالیسم علمی، امکان جامعه شناسی دینی، سؤال ها و چالش های اساسی وحدت حوزه و دانشگاه، امکان دانشگاه اسلامی، وضعیت نظریه پردازی در کشور و جایگاه و فلسفه ی وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما