loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پله پله تا ملاقات خدا - مرحله دوم: حق الناس

مرحله ی دوم: حق الناس

5 (1)

ناشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

گردآورنده کتاب موسسه فرهنگی هنری سبل السلام

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 367

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13836 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد دوم کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» دارای هفت بخش نظیر «عقوق و حقوق والدین»، «پیوند با خویشاوند»، «همسایه»، «امانت و خیانت»، «عهد و پیمان»، «غیبت» و «منابع و مأخذ» است.
موضوع این کتاب «حق الناس» است که هدف از چاپ آن، به پیروی از آیات و روایت اخلاقی آن است که مخاطب را ابتدا به تأمل و تفکر در موضوعات اخلاقی و احتمالاً ضعف ها و لغزش های شخصی خود فرا بخواند و در مرحله بعد با پیشنهادهای جزئی، زمینه را برای عمل به آن تعالیم اخلاقی فراهم کند.
روشن است که این هدف با تندخوانی متن محقق نخواهد شد و بلکه مطالعه سریع متن، زمینه و جاذبه تأمل بعدی و عمل به جزئیات پیشنهادی را منتفی می کند و از این نظر تأثیر منفی هم خواهد داشت.

در بخشی از این کتاب درباره محبت «اویس بن عامر به رسول خدا (ص)»، می خوانیم:
محبت اویس بن عامر به رسول خدا صلی الله و علیه و آله چنان بود که وقتی در جنگ احد، دندان حضرت شکست، در همان ساعت، دندان اویس هم در صدها کیلومتر آن طرف تر در یمن و روستای قرن شکست.
همین اویس با این درجه از عشق و محبت به رسول خدا، از مادر پیر خود اجازه گرفت تا دیدار حضرت برود. مادر اجازه داد. با این شرط که بیش از نصف روز در مدینه نماند و به سرعت برگردد.
اویس با زحمت و مشقت، مسیر یمن تا مدینه را طی کرد، ولی با کمال ناباوری شنید که رسول خدا در مدینه نیست و آن روز بر نخواهد گشت!.
- سلام مرا به رسول خدا برسانید و بگویید مردی از یمن به نام اویس به زیارت شما آمده بود و چون از مادرش اجازه توقف بیشتر نداشت، به وطن خود مراجعت کرد.
وقتی رسول خدا صلی الله و علیه و آله به مدینه بازگشت فرمود: «تفوح روائح الجنة من قبل قرن، واشوقاه الیک یا اویس القرنی، الا و من لقیه فلیقرئه منی السلام (بحار الانوار، ج 43، ص 155، الفضائل، ص 107) نسیم های بهشتی از سوی منطقه قرن می وزد، آه ای اویس قرنی! چه قدر به دیدار تو مشتاقم! هر کس او را دید سلام مرا به او برساند.
گر در یمنی، چو با منی، پیش منی / گر پیش منی، چو بی منی، در یمنی
اویس قرنی از معدود یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می باشد که علی رغم عدم درک محضر او، در زهد و تقوی به درجات بلندی نائل شد و بعد از تلاش های فراوان در راه احیای دین و دفاع از ولایت مولای متقیان علی علیه السلام در جنگ صفین در رکاب آن حضرت به شهادت رسید و در منطقه صفین مدفون شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما