loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسناد لانه جاسوسی آمریکا (دوره یازده جلدی)

3 (5)

ناشر موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

گردآورنده کتاب دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 9096

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

حرکتی که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران آغاز کردند، بی تردید در تاریخ مبارزات ملت های تحت سلطه، نقطه عطف به شمار می رود.

هنگامی که اسناد موجود در سفارت به دست آمد و گزارش های مستندِ دخالت امریکا در امور داخلی ایران و طراحی توطئه های مختلف، قبل و بعد از پیروزی انقلاب، آشکار شد، هم چنین به دلیل حمایت امام خمینی(ره) از این اقدام ، افشاگری درباره سیاست ها و روش های امریکا در برخورد با تحولات ایران و سایر کشورها آغاز گردید و امام خمینی(ره ) رهبری حرکت دانشجویان را شخصاً برعهده گرفت.

اسناد منتشرشده ، ده ها موضوع کوچک و بزرگ را در شیوه های اعمال سلطه و نحوه مداخله در امور ایران و سایر کشورها توسط امریکا را نشان می دهد.

این اسناد می گوید که بین جناح های امنیتی (سازمان سیا)، نظامی (پنتاگون ) و سیاسی (وزارت امور خارجه ) اختلاف نظرها و تحلیل های متفاوتی وجود داشته است . خاطرات منتشرشده دست اندرکاران امریکایی نشان می دهد که آن چه در مورد غربی ها و به ویژه امریکایی ها درباره برنامه ریزی های دقیق و بلندمدت تبلیغ می شود، عمدتاً اغراق آمیز و به دور از واقعیت است .

اسناد و خاطرات نشان می دهد که در امریکا اختلاف نظرات عمیقی وجود دارد و گاهی این اختلاف ها به حذف طرف مقابل به هر وسیله و شیوه ای می انجامد. به علاوه ، این تفکر که ابرقدرت ها برای ده ها سال آینده برنامه ریزی کرده و دیگران تنها مجری سیاست های از پیش تعیین شده آن ها هستند با تردید جدی روبرو می شود.

اکنون تلاش واحد اسناد مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی بر آن است تا مجموعه اسناد لانه جاسوسی را که قبلاً توسط دانشجویان پیرو خط امام در 74 جلد منتشر شده و یک جلد منتشر نشده که حاوی زندگی نامه تعدادی از رجال سیاسی است را در 11 جلد به بازار نشر عرضه کند.

در مجموعه جدید، برای کاهش حجم صفحات و سهولت استفاده محققین ، متن اسناد حروفچینی شده و تصاویر اسناد هر جلد در یک قطعه CD با قابلیت جستجو در متن به همراه کتاب ارائه می شود.

در هر جلد از مجموعه ، علاوه بر فهرست مطالب در ابتدا، فهرست اعلام نیز در پایان کتاب آمده است .

شایان ذکر است که برای حفظ اصالت متن اولیه که اینک یک سند تاریخی شمرده می شود، متن پیشین عیناً در حروفچینی چاپ جدید نیز آمده و ضمن رعایت امانت داری ، هیچ گونه دخل و تصرفی در محتوا و متن اسناد انجام نشده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

قاسم وطندوست

البته همون‌طور که میدونید این کتابها اسناد بدست اومده ار سفارت آمریکا یا همون لونه جاسوسی هستند و خب بطبع نمی‌شه سند رو خلاصه کرد اما کتابها چندین جلد هستش منم میخواستم تک تک بگیرم اما این فروشگاه متاسفانه نداره

27 خرداد 1398

قاسم وطندوست

البته همون طور که میدونید این کتابها اسناد بدست اومده ار سفارت آمریکا یا همون لونه جاسوسی هستند و خب بطبع نمی شه سند رو خلاصه کرد اما کتابها چندین جلد هستش منم میخواستم تک تک بگیرم اما این فروشگاه متاسفانه نداره

27 خرداد 1398

زهرا میرزایی

کاش در دو سه جلد میشد خلاصه ش کنن که هم قدرت خریدش رو عموم مردم داشته باشن و هم قدرت خوندنش رو

22 خرداد 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما